سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 20, 2014
6:06 چهارشنبه، 29ام مردادماه 1393
کد خبر: 63880

نام IE تغییر می‌کند

گروه مهندسان Internet Explorer مایکروسافت به Reddit اعلام کردند جلسات مربوط به تغییر نام این مرورگر اینترنتی برگزار شده است و احتمال می‌رود بار دیگر این جلسات دایر شود.
به گزارش وبسایت theinquirer، مرورگر IE مایکروسافت بین مروگررهای اینترنتی شهرت زیادی دارد و البته در کنار آن انتقادات فراوانی هم به این محصول می‌شود. در بسیاری از موارد از Internet Explorer با نام Internet Exploder یعنی منفجر کننده اینترنت یاد می‌کنند و بسیاری از مواقع رقبایی چون  گوگل کروم و فایرفاکس به آن ترجیح داده می‌شود.
 
به گفته مرکز Netapp این ابزار همچنان بیشترین سهم از بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی را در دست دارد، اما برخی از انواع آن بسیار قدیمی و تاریخ‌گذشته شده است و به همین خاطر مایکروسافت قصد دارد آن‌ها را بازنشسته کند.
 
در جلسه پرسش و پاسخ مرکز Reddit، سؤال مربوط به تغییر نام این مرورگر اینترنتی نیز مطرح شد و مهندسان آگاه به این مسئله اعلام کردند که این نکته نیز یکی از موضوعات گفت‌وگو بوده است.
 
مهندس "جاناتان سامپسون در پاسخ به سوالی پیرامون شهرت نرم‌افزاری گفت: «این مسئله به صورت داخلی پیشنهاد شده است؛ من یک ایمیل طولانی را در این زمینه به‌خاطر می‌آورم که افراد بسیاری با هیجان فراوان در این باره گفت‌وگو کردند. در این صحبت‌ها ایده‌های فراوانی پیرامون این مسئله مطرح شد که ما چگونه می‌توانیم خود را از اثرات منفی که محصولاتمان دارد، جدا کنیم».
 
در ادامه از سامپسون پرسیده شد که مایکروسافت چگونه می‌پذیرد یک نکته منفی را با خود حمل کند و آن را از محصولات خود کنار نگذارد.
 
او در جواب گفت: «بحثی که در این زمینه مطرح شده بسیار تازه است و تاریخ آن مربوط به چند هفته قبل می‌شود. این مسئله هم‌اکنون در دست بررسی است و ما به‌خوبی می‌دانیم که در آینده چگونه حرکت کنیم».
 
لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت به‌تازگی اقداماتی را جهت جداسازی کاربران از نسخه‌های قدیمی مرورگر اینترنتی خود آغاز کرده است. پیش‌بینی می‌شود که مایکروسافت در این زمینه با مشکلاتی مواجه شود که مشابه آن را در جریان بازنشسته شدن سیستم‌عامل ویندوز XP دیدیم. به هر حال، یکی از عادات سختی که نرم‌افزارهای مایکروسافت ایجاد می‌کند این است که دل کندن از آن‌ها بسیار دشوار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.