سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 24, 2014
18:38 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63936

شادترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان

دنیای اقتصاد: صنعت تکنولوژی به خاطر امکانات و تسهیلات مختلفی که در اختیار کارمندان فعال در این حوزه قرار می‌دهد در دنیا شناخته می‌شود. کارمندان شاغل در شرکت‌های تکنولوژی انتظار دارند در برابر کار زیاد و سختی که انجام می‌دهند، به همان اندازه هم در محل کارشان تفریح و سرگرمی داشته باشند.

دنیای اقتصاد: صنعت تکنولوژی به خاطر امکانات و تسهیلات مختلفی که در اختیار کارمندان فعال در این حوزه قرار می‌دهد در دنیا شناخته می‌شود. کارمندان شاغل در شرکت‌های تکنولوژی انتظار دارند در برابر کار زیاد و سختی که انجام می‌دهند، به همان اندازه هم در محل کارشان تفریح و سرگرمی داشته باشند. با این همه اما دلیل عشق ورزیدن آنها به کارشان تنها وعده‌های غذایی، امکانات ورزشی و سرگرمی رایگان نیست، بلکه این کارمندان می‌خواهند در کنار همکارانی حرفه‌ای و البته شاد کار کنند تا بتوانند احساس متفاوتی را در کارشان تجربه کنند.
در همین راستا وب‌سایت تحلیل مشاغل Glassdoor.com به تازگی به بررسی و معرفی شادترین شرکت‌های تکنولوژی از نظر کارمندان شاغل در آنها پرداخته است. در واقع این وب‌سایت با نظرسنجی و اطلاعات به دست آمده از کارمندان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی این فهرست را منتشر کرده است. این کارمندان فضای فرهنگی و شادی محل کارشان را با امتیازی بین 1 (برای کمترین) تا 5 (برای بیشترین) مشخص کرده‌اند.
1- Twitter: امتیازی که کارمندان این شرکت به شادی فضای کار در آن داده‌اند 5/4 از حداکثر 5 بوده است. کار در این شبکه اجتماعی پر طرفدار شامل سر و کار داشتن با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و حل مشکلاتی از موبایل گرفته تا دستگاه‌های خودکار است. کارمندان این شرکت از جلسات کاری هیجان انگیزی که در پشت بام ساختمان مرکزی برگزار می‌شود و قدرت بیان راحت شان در صحبت با مدیران اظهار رضایت کرده‌اند.

2- Google: این شرکت که همیشه به خاطر محیط کار جالب و متفاوتش در دنیا شناخته می‌شود، امتیاز 4/4 را از کارمندانش گرفته است. کارمندان گوگل همیشه از وعده‌های غذایی رایگان و امکانات تفریحی جالب آن بهره می‌برند. فضای رقابتی موجود در این شرکت باعث می‌شود که کارمندان همیشه برای رشد و پیشرفت انگیزه کافی داشته باشند.

3- Riverbed: این شرکت که در زمینه تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند، امتیاز 3/4 را از کارمندانش گرفته است. کارمندان این شرکت معتقدند که رابطه مدیران میانی در اینجا با کارمندان بسیار خوب است و این موضوع باعث شده است که بسیاری از مشکلات در کمترین زمان و به راحتی حل شود. در این شرکت مشتریان اهمیت زیادی دارند و به همین دلیل رابطه کارمندان با مشتریان هم بسیار خوب است.

4- Facebook: محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان امتیاز 3/4 را از کارمندانش گرفته است. بخش اصلی ساختمان فیس بوک که محل استقرار کارمندانش است با الهام گرفتن از دیسنی لند طراحی شده است و در آن خرید از تمام فروشگاه‌ها برای کارمندان رایگان است. در این شرکت رابطه کارمندان با یکدیگر صمیمی و نزدیک است و بسیاری از آنها معتقدند که احساس می‌کنند در میان اعضای خانواده شان هستند.

5- National Instruments: این شرکت که در زمینه خدمات مهندسی نرم افزار و سخت افزار فعالیت می‌کند، امتیاز 2/4 را از کارمندانش گرفته است. این شرکت برای آموزش و برگزاری دوره‌های تخصصی ضمن کار برای کارمندانش اهمیت زیادی قائل است و به همین دلیل کارمندان آن معمولا کمتر احساس می‌کنند که در حال رکود و درجا زدن هستند. در این شرکت از خلاقیت و نوآوری تک تک افراد استقبال می‌شود و به آن اهمیت می‌دهند.

6- Intuit: این شرکت در زمینه ارائه خدمات نرم افزارهای حسابداری و مالیاتی فعالیت می‌کند و امتیاز 1/4 را از کارمندانش گرفته است. این کارمندان معتقدند این شرکت بهترین جا برای برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی است و ساعت کاری در آن بسیار انعطاف پذیر است. بسیاری از کارمندان این شرکت از شفافیت و صداقت مدیران آن اظهار رضایت کرده‌اند و معتقدند این موضوع احساس امنیت و آرامش زیادی را در کار به آنها می‌دهد.

7- CDW: فعالیت این شرکت در حوزه فروش خدمات و محصولات تکنولوژی است. کارمندان این شرکت امتیاز 1/4 از حداکثر 5 را به فضای کاری شاد آن داده‌اند. کارمندان CDW معتقدند که همکارانشان در این شرکت حس همکاری و 
کمک رسانی دارند و به همین دلیل می‌توان حس کار کردن در یک شرکت بزرگ را تجربه کرد.

8- Apple: محبوب ترین شرکت تکنولوژی جهان جایی است که بسیاری آرزو دارند در آن کار کنند. در این شرکت همه یک هدف و برنامه واحد را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند بهترین محصولات را به بازار عرضه کنند. کارمندان اپل معتقدند که اینجا افرادی بسیار حرفه‌ای، با هوش و با انگیزه کار می‌کنند و این موضوع باعث رشد و پیشرفت افراد می‌شود.

9- Citrix: این شرکت در زمینه طراحی و ارائه نرم افزارهایی کار می‌کند که امکان کار با کامپیوترهای شخصی را از راه دور به کاربرانشان می‌دهند. کارمندان این شرکت امتیاز 4 را از حداکثر 5 به آن داده‌اند. همین نرم افزارهای جالب این امکان را به کارمندان می‌دهند تا همیشه و از هر جایی که هستند بتوانند کارشان را انجام بدهند و دنبال کنند. این موضوع باعث راحتی و آرامش بیشتر آنها می‌شود.

10- Adobe: این شرکت قدیمی و شناخته شده حالا امتیاز 4 را از کارمندانش گرفته است. امکانات تفریحی، دستمزد کافی و فضای کاری حرفه‌ای و شاد مواردی هستند که کارمندانی ادوبی بارها و بارها از آنها اظهار رضایت کرده‌اند.

11- NetApp: این شرکت که در زمینه ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی کامپیوتری فعالیت می‌کند، امتیاز 8/3 را از کارمندانش گرفته است. کارمندان NetApp معتقدند کار در این شرکت باعث شده است که بتوانند تعادل خوبی میان کار و زندگی شخصی شان برقرار کنند. ایده‌های خلاقانه همیشه در این شرکت مورد توجه قرار می‌گیرند.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.