بازی

گوشی

August 29, 2014
0:33 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63991

زندگی بـا هجوم ارتش غارتگر

اگر اهل بازی‌های آنلاین باشید حتما نام بازی clash of clans بازی جنگ قبیله‌ها را شنیده‌اید.
 
در این بازی شما رهبر قبیله‌ای هستید که با استفاده از ابزارهای در دسترس و استراتژی خاص خودتان باید در جنگ‌های مختلف بر دهکده‌های دیگر پیروز شوید و در جنگ‌های مختلف بین قبایل تا جایی که می‌توانید دست به غارت و تاخت و تاز مجازی بزنید. در این بازی جذاب با انواع دهکده‌ها روبه‌رو هستید و این امکان را دارید که دهکده و امپراتوری خود را با سلیقه خودتان بنا کنید. البته بنای دهکده به این آسانی‌ها هم نیست چرا که هنگام کمبود ابزارها، دشمنان مختلف به شما حمله‌ور می‌شوند که باید با استراژی‌تان آنها را سرکوب کنید. البته اگر از پایه ساختمان‌های خود را اصولی بچینید و دیوارها را درست تعبیه کنید، بدون شک دشمن را ناکام خواهید گذاشت. در محبوبیت این بازی همین بس که توانسته در گوگل‌پلی رتبه 4/8 از 5 را به‌دست آورد؛ یک بازی فوق العاده سرگرم‌کننده که می‌تواند زندگی‌تان را نیز تغییر دهد!
 
دست به جیب شوید
 
جنگ قبیله‌ها از بازی‌هایی است که واحد‌های پولی و مالی خود را دارد. از این‌رو پس از چندی، کاربر با 2گزینه بسیار متفاوت روبه‌رو می‌شود؛ یکی اینکه برای رشد و آبادانی دهکده‌ای که از ابتدای بازی ‌به شکل تدریجی ساخته و ساعت‌های زیادی را صرف آن کرده، دست به جیب شده و به مدد کارت‌های اعتباری و دلار واقعی! پول مجازی بازی را خریداری کند. و اما راه زجرآور دوم این است که پول خود را حفظ کرده و به جای آن ساعت‌ها و گاه روزها منتظر بماند. شاید باورش برای بسیاری مشکل باشد که در همین ایران خودمان کسانی هستند که آنقدر معتاد به این بازی شده‌اند که گاه تا ماهی چند صد‌هزار تومان از جیب خود هزینه می‌کنند!
 
افیون خوشرنگ و لعاب
 
تب این بازی تاکنون به جان خیلی‌ها افتاده به‌طوری‌که ساعت‌ها افراد را پای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند میخکوب می‌کند. شاید باور نکنید اما افراد زیادی هستند که از خواب شب و کار روز خود می‌زنند که مبادا قلعه‌شان مورد حمله قرار بگیرد و تمام داروندارشان را از دست بدهند. از این‌رو بسیاری از کارشناسان معتقدند این بازی اعتیادآور است. در بسیاری از نظرسنجی‌هایی که در کشور‌هایی چون نروژ، هلند و انگلیس انجام شده، نمونه‌های متعددی از اثر مخرب اعتیاد به این بازی بر زندگی طبیعی کاربران دیده می‌شود. مانند زنی که از اینکه همسرش مدام درحال این بازی بوده و به او و خانواده توجهی نمی‌کرده، به ستوه آمده و جدا شده است. یا مادری که آنقدر سرگرم بازی شده که در نهایت از کودک خود غافل شده و مسئولان مدرسه کودک از او شکایت کرده‌اند!
 
جنگ قبیله‌ها و نژاد‌ها
 
در این بازی رئیس قبیله‌ای وجود دارد که تمام امکانات مانند تغییرات در قبیله، عزل و ارتقای اعضا و … را داراست. همچنین بار اول سازنده قبیله رئیس آن است که البته بعدها می‌تواند شخص دیگری را جایگزین خود کند. این رویکرد قبیله‌ای می‌تواند به مرور منجر به افزایش حس برتری‌جویی جمعی و نوعی ترویج تبعیض‌ن‍ژادی و گروهی شود؛ به‌ویژه که معمولا گروه‌ها و قبیله‌ها براساس کشور‌ها و نژادها و خصوصیات یکسان کاربران شکل می‌گیرند.
 
از قلعه کوروش کبیر تا قلعه پرسپولیس
 
ایرانیان بسیاری طرفدار این بازی هستند و قبیله‌های زیادی را با نام و نشان‌های مختلف طراحی کرده‌اند و با یکدیگر متحد شده‌اند.خلیج‌فارس، ایرانیان و… از اسم‌هایی است که ایرانی‌ها برای قبیله‌هایشان انتخاب می‌کنند. همه‌جور سلیقه هست، مثلا اسم بعضی قبیله‌ها یزد و تهران و شیراز است که مخصوص ساکنان آن شهر درست می‌شود. یا مثلا قلعه استقلال یا پرسپولیس. اما این قبیله‌ها صرف‌نظر از اتفاقات درون‌گروهی‌ای که در آنها رخ می‌دهد و باعث نزدیکی و آشنایی و دوستی کاربران کم سن و سال با دیگر غریبه‌ها به شکل کنترل نشده می‌شود، مشکلات دیگری را نیز در پی دارد. این دسته‌بندی‌ها درپاره‌ای از موارد منجر به درگیری‌های عقیدتی و شدت یافتن اختلافات قومی و بین‌شهری می‌شود که باید مواظب باشید گرفتار آنها نشوید.
 
چت‌روم‌های بوق‌دار!
 
چت‌های این بازی گسترده است و می‌توان در سطوح مختلف دونفره، درون‌گروهی و چت عمومی از آنها استفاده کرد. معمولا الفاظ و واژه‌هایی در این چت‌ها دیده می‌شود که برای همه گروه‌های سنی مناسب نیست و بسیاری از آدم‌های عادی و سالم نیز از شنیدن چنین کلماتی ابا دارند. از طرف دیگر از آنجا که فرد باید برای رسیدن به مرحله بعدی بازی با نیروهای به‌اصطلاح دشمن بجنگد، استمرار چنین بازی‌هایی فرد را پرخاشگر و ستیزه‌جو بار می‌آورد. از این‌رو اگر کودک شما به این بازی علاقه‌مند است، بهتر است کمی بیشتر مواظب او باشید!
 
حمله به سوی هیجان!
 
جذابیت و هیجان این بازی و بازی‌های مشابه، وقت و انرژی زیادی از کاربران و به‌خصوص کودکان می‌گیرد. به‌طوری‌که بعضی از کودکان تا دیروقت مشغول بازی هستند و صبح‌ها زودتر از وقت معمول بیدار می‌شوند تا قبل از مدرسه رفتن کمی بازی کنند و این موضوع بی‌شک آسیب‌رسان خواهد بود و علاوه بر تنبلی و بی‌تحرکی باعث افت تحصیلی می‌شود. خلاصه کلام اینکه از آنجا که اکثر بازی‌های موجود در بازار به‌ترتیب سن رده‌بندی نشده‌اند، توصیه می‌کنیم خانواده‌ها با یک مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی اجازه انجام اینگونه بازی‌ها را در مدت زمان مشخص و تحت قوانین شفاف خانوادگی به فرزندانشان بدهند. بی‌شک همه ما می‌دانیم که اگر در هر کاری افراط و تفریط وجود داشته باشد حتی دربازی‌کردن، مشکلات یکی پس از دیگری سربرمی‌آورند.
 
راه و رسم یک شبه ره صدساله رفتن
 
در ابتدای این بازی کاربر تنها صاحب یک دهکده بسیار بسیار ساده و ابتدایی است که باید به مرور آن را به روز و مدرن کند. اما با توجه به اینکه هزینه این‌کار زیاد بوده و حوصله کاربران برای رسیدن به هیجان مراحل بالاتر کم است رفته‌رفته ترغیب می‌شوند که هرچه زودتر پیشرفت کرده و یک‌شبه ره صدساله بروند. از این‌رو هر کاربری به مرور مانند دیگر کاربران دست به‌کار شده و ضمن حمله به همسایه‌ها و دیگر بازیکنان دست به غارت اموال و دارایی‌های مجازی آنها می‌زند. پس از چندی این ویژگی باعث می‌شود تا اولا کاربر در زندگی به‌شدت کم‌حوصله و بی‌تاب و تحمل شده و دنبال راه‌های نامشروع برای رسیدن زودهنگام به خواسته‌اش باشد؛ ثانیا حس غارتگری و تمایل به تاراج به شکل غریبی در او تقویت شود و هر کاری را برای رسیدن به هدفش مجاز بداند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.