اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

August 29, 2014
0:45 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63996

رکورد جدید واتس اپ

WhatApps-Viber-Skype-Tango-IM.jpg

توییتی که امروز رییس شرکت واتس اپ ارسال کرد، نشان از جذب 600 میلیون کاربر فعال ماهانه برای این سرویس پیام رسان است.
 
این روزها جنگ اپلیکیشن های پیام رسان به بالاترین حد خود رسیده و در این میان واتس‌ اپ بیشترین دنباله رو را برای خود یافته است. شاید اگر بیشتر فکر کنیم تصمیم فیس بوک برای خرید 19 میلیارد دلاری را اندکی به حق بدانیم!
 
امروز رییس شرکت واتس اپ جان کوم با ارسال توییتی در اکانت توییتر خود ارزش بالای این شرکت را بار دیگر به همگان یادآوری کرد؛ واتس اپ توانسته به رکورد 600 میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کند.
 
آخرین باری که از میزان کاربران واتس اپ خبری شنیده بودیم به ماه آوریل (چهار ماه قبل) باز می‌گردد که کوم میزان کاربران فعال را 500 میلیون عدد عنوان کرده بود. در همان زمان فیس بوک نیز در گزارشی اعلام کرد که 200 میلیون کاربر فعال ماهانه برای اپلیکیشن پیام رسان خود در اختیار دارد. با یک جمع ساده فیس بوک می‌تواند حالا به داشتن حداقل 800 میلیون کاربر افتخار کند. البته اگر 200 میلیون کاربر شبکه اینستاگرام را ندید بگیریم!
 
دومین اپلیکیشن پرچمعیت پیام رسان دنیا وی‌چت است که صاحب 438 میلیون کاربر ماهانه می‌باشد. این اپلیکیشن اگرچه در کشور چین دارای کاربران فوق العاده بسیاری است، اما هنوز چون واتس اپ موفق به گسترش نفوذی بالا در دیگر نقاط دنیا نشده است.
 
رتبه سوم این لیست را اپلیکیشن لاین با 400 میلیون کاربر تصاحب کرده است که البته این آمار به ماه آوریل باز می‌گردد.
 
فیس بوک مدتی قبل بخش پیام رسان اپلیکیشن فیس بوک را از آن جدا کرد و پس از آن بود که زاکربرگ نیز اعلام کرد که در نهایت این اپلیکیشن پولی خواهد شد. این گفته را بگذارید کنار فعالیت تقریبا رایگان واتس اپ با دریافت مبلغ ناچیز 1 دلار برای هر سال. جدایی بخش پیام رسان فیس بوک، سیاست پولی شدن آن و همچنین رایگان بودن واتس اپ همگی نشان از یک اتفاق مهم دارد؛ واتس اپ تا پولی شدن راه درازی در پیش ندارد!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.