اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

August 29, 2014
15:12 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64009

وزیر ارتباطات: ضرر تلفن ثابت باید از درآمد تلفن همراه جبران شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به توان کارخانجات فارس در حوزه تجهیزات مخابراتی و تامین بازار این استان مجددا به عنوان قطب الکترونیکی کشور مطرح خواهد شد.
 
 
دکتر محمود واعظی در حاشیه افتتاح 22 پروژه زیرساختی شبکه مادر مخابراتی در استان فارس با بیان این مطلب فوق و با ابراز تاسف از وضعیت فعلی فارس در صنعت مخابرات افزود: آمادگی داریم تا حد توان در راستای رونق مجدد فعالیت‌های تولیدی در بخش الکترونیک و مخابرات فارس وارد عمل شویم.
 
واعظی تولید و عرضه محصولات داخلی را بخشی از هدف اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: با بومی‌شدن تولیدات و پژوهش می‌توانیم در نقش صادر‌کننده موفق عمل کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که بهره‌گیری از دانش فارغ‌التحصیلان رشته مخابرات مشکل اشتغال را نیز برطرف خواهد کرد، یادآور شد: در کنار به نتیجه رسیدن مباحث سخت‌افزاری به موضوع نرم‌افزاری نیز پرداخته می‌شود تا از محتوای داخلی استفاده مطلوبی شود.
 
وی نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: با تخصیص اعتبار کافی این نوع خدمات به صورت گسترده‌ای ارائه خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت رفع مشکلات تلفن ثابت در استان گفت: با توجه به صدور یک پروانه واحد جهت فعالیت شرکت مخابرات توقع می‌رود به مشکلات تلفن ثابت و همراه نیز در قالب یک مجموعه رسیدگی شود.
 
واعظی افزود: میزان ضرر‌رسانی تلفن ثابت باید از محل درآمد قابل توجه تلفن همراه جبران شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از وحدت ملی به عنوان مهم‌ترین هدف دولت یازدهم یاد کرد و گفت: پس از اعتماد مقام معظم رهبری، مردم و مجلس به رییس جمهوری زمان آن رسیده است که مشکلات مربوط به سیاست داخلی و خارجی برطرف شود.
 
وی نقش ایران را در منطقه سرنوشت‌ساز توصیف کرد و توضیح داد: با وجود افرادی افراطی که با عنوان اسلام در منطقه بحران‌ساز بوده‌اند باید اسلامی اصولی با اتکاء بر مبانی اعتقادی و منطق به دنیا معرفی شود.
 
واعظی با اشاره به این‌که پایه‌های تحریم را با سیاست‌های منطقی لرزانده‌ایم، تصریح کرد: وضعیت ما در عرصه بین‌المللی تغییر کرده است و کشور‌ها قصد برقراری رابطه و تعامل را با ایران دارند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر وضعیت قابل قبول کنترل رکود اقتصادی اضافه کرد: به دنبال کنترل تورم و دستیابی به رونق اقتصادی مشکلات مربوط به اشتغال نیز برطرف خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.