اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

August 29, 2014
15:25 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64013

نماینده جبهه پایداری در مجلس: جریان‌های مافیایی پشت صحنه افزایش پهنای باند هستند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عده‌ای با افزایش سرعت اینترنت به دنبال کسب درآمدهای کلان هستند، اظهار داشت: امروز سوالاتی در این خصوص از وزیر ارتباطات پرسیده شد.

نصراله پژمان‌فر در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص اقدامات اخیر وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت اظهار داشت: مجلس در حال پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی وزارت ارتباطات است و امروز سوالاتی در این خصوص از وزیر ارتباطات پرسیده شد.
 
وی تاکید کرد: پشت صحنه افزایش پهنای باند جریان‌های مافیایی هستند که پول وارد جیب برخی‌ها می‌کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که عده ای با افزایش سرعت اینترنت به دنبال کسب درآمدهای کلان هستند، اظهار داشت: اگر روند موجود در وزارت ارتباطات ادامه پیدا کند، به دنبال استیضاح وزیر خواهم بود.
 
نصراله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص اقدامات اخیر وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت اظهار داشت: مجلس در حال پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی وزارت ارتباطات است و امروز سوالاتی در این خصوص از وزیر ارتباطات پرسیده شد.
وی افزود: صبح امروز جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات در مجلس برگزار شد و تذکرات لازم به آقای واعظی داده شد که در صحن علنی مجلس هم در تذکراتی از طرف کمیسیون فرهنگی و از سوی آقای سالک به رئیس جمهور داده شد.
 
مجلس با جدیت جلوی اقدامات اخیر وزیر ارتباطات را می گیرد/آقای وزیر توضیحات خارج از تکلیف را بیان کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال ما با جدیت جلوی اقدامات اخیر وزیر ارتباطات را می‌گیریم و در صورتی که اشکالات از ناحیه وزارت ارتباطات برطرف نشود قطعاً برخوردهای لازم را خواهیم داشت؛ البته توضیحات آقای واعظی در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی اصلاً قانع کننده نبود و آقای وزیر توضیحات خارج از تکلیف را بیان کرد.
پژمان فر تصریح کرد: نبود پیوست فرهنگی در افزایش پهنای باند و خدمات نسل سوم و چهارم اولین اشکال وارد شده به این اقدامات است؛ به طوری که بر اساس ماده دوم برنامه پنجم توسعه باید این اقدامات حتما پیوست فرهنگی داشته باشد.
 
افزایش پهنای باند منوط به راه اندازی شبکه ملی اینترنت است
وی در این خصوص گفت: دومین ایرادی که به طرح وزارت ارتباطات وارد است این است که طبق قوانین کشور تا زمانی که شبکه ملی اینترنت کشور راه‌اندازی نشود، نباید پهنای باند اینترنت کشور گسترش یابد؛ اما وزارت ارتباطات بدون توجه به این موضوع در حال گسترش پهنای باند است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله سوم ضابطه‌ای است که در ارتباط با تلفن همراه باید وجود داشته باشد؛ در ارائه اینترنت پرسرعت همانطور که اینترنت خانگی ضوابطی دارد، اینترنت تلفن های همراه باید ضوابطی داشته باشد و این ضوابط باید رعایت شود.
*مبنای دولت برای افزایش پهنای باند کسب درآمد است
پژمانفر در ادامه اظهار داشت: اینها سوالاتی بوده که آقای واعظی جوابی به آنها نداد و به دنبال پیگیری به صورت سوال در صحن علنی مجلس هستیم و امیدواریم دولت ضوابط و قانون را برای خودش خوب بداند و عبور از قانون را برای خود یک برنامه تلقی نکند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص درآمد دولت از راه اندازی اینترنت با پهنای باند گسترده خاطرنشان کرد: مبنای دولت کسب درآمد زیاد از این خدمات است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر هزینه ای که شرکت زیرساخت با اپراتور ها حساب می کند برای هر گیگابایت اینترنت پر سرعت، 30میلیون تومان است؛ اما در زمان خرید این پهنای باند از خارج از کشور هر گیگابایت برای دولت 3هزار دلار تمام می شود که با بالاترین وضعیت گرانی نرخ ارز در کشور، چیزی در حدود 10 الی11 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.
پژمان فر خاطر نشان کرد: شرکت زیر ساخت این پهنای باند را به راحتی با 3 برابر قیمت خرید خود به اپراتورها می فروشد. این در واقع مانند همان چرخه ای است که قبلاً در نیروی انتظامی مطرح بود که آیا برنامه‌های پلیس به سمت کاهش جرائم پیش برود و یا اینکه در کنار بالا رفتن جرائم، بخشی از درآمد جریمه ها به پلیس برسد.
وی تأکید کرد: امروز تمام تلاش دولت این است که با هر سرعتی بتواند مصرف اینترنت با پهنای باند بالا و خارجی را در داخل کشور بالا ببرد که به ازای هر گیگابایت فروش پهنای باند 20 میلیون تومان درآمد برای دولت کسب شود.
 
پشت صحنه افزایش پهنای باند جریان های مافیایی است که پول وارد جیب برخی ها می کند
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: صدماتی که در ارتباط با این موضوع ایجاد می شود، آسیب هایی که به مردم می خورد و هزینه هایی که از مردم از بین می رود، پشت صحنه اصلی افزایش سرعت در سیاسی شدن این قضیه که کمیسیون فرهنگی به دنبال محدود کردن اینترنت است، گم شده است.
پژمان فر با بیان این موضوع که اینها یک فضای سیاسی است که پشت صحنه آن جریان های مافیای قدرت و ثروت وجود دارد که در این میان پول‌هایی به جیب برخی می رود، تأکید کرد: به زودی این موارد را انتشار می دهیم و اگر این روند ادامه پیدا کند و وزیر اصلاح روش نکند بنده پیگیر استیضاح وزیر در مجلس شورای اسلامی خواهم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.