اپراتورها

رگولاتوری

August 30, 2014
7:26 شنبه، 8ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64015

وزیر ارتباطات: مسایل اخلاقی در اولویت ماست، 3G بدون تماس تصویری عرضه شده

وزیر ICT با اشاره به نگرانی برخی مراجع عظام از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه‌ی گسترش نسل سوم ارتباطی، گفت: سیاست دولت برای اعطای مجوز نسل سوم ارتباطی به همراه اول و ایرانسل این است که این خدمات مانند زمانی که رایتل آن را ارائه می‌داد ارائه شوند و بخش ارسال عکس و تماس تصویری تا زمان تهیه پیوست فرهنگی مسدود است.
 
به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دولت که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با تشکر از تمام مراجع عظام و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان درباره اعطای مجوز نسل سوم به اپراتورهای تلفن گفت: باید در نظر داشت که در این وزارت به دنبال آنیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.
 
او با اشاره به این‌که تدوین پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری براساس قانون برنامه‌ی پنجم توسعه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت برعهده دولت گذاشته است، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت موظف است در مورد مسائل مهمی که نیاز به تدوین پیوست فرهنگی دارد آن را به دولت اعلام کنند و دولت نیز موظف به تهیه پیوست مربوط است در این زمینه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری از سوی وزارت ارتباطات تهیه شده است و برای تصویب و طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط فرستاده شده است.
 
محمود واعظی با اشاره به این‌که دو اپراتور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات موظف هستند که در مورد مسائلی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد تا تصویب پیوست محدودیت ایجاد کند، افزود: در این زمینه ضمن تشکر از تمام مراجع و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان باید در نظر داشت که در این وزارت ما به دنبال آن هستیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که طبق قانون دولت موظف به تهیه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری است، خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات در این زمینه پیشنهاد خود را به دولت ارائه داده است و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی این پیشنهاد را تهیه کرده است.
 
واعظی افزود: در این پیوست به مواردی که مورد نگرانی است توجه شده و اپراتورها موظفند به این پیوست پس از تصویب، عمل کنند.
 
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت ارائه‌ی خدمات اینترنتی در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه تمرکز ما بر دو بخش افزایش سرعت و افزایش تعداد کسانی است که مایل به استفاده از اینترنت هستند.
 
وی با اشاره به این‌که در یکسال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری بیشتر بر افزایش تعداد کاربران اینترنتی تاکید داشت، تصریح کرد: به همین دلیل در سال گذشته بیش از شش هزار روستا به اینترنت کشور متصل شده‌اند و سه میلیون کاربر جدید نیز از امکانات اینترنتی بهره‌مند شدند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی نحوه نظارت بر شرکت‌ها در زمینه‌ی حمایت از محصولات داخلی اظهار کرد: هدف وزارت ارتباطات این است که همه اپراتورها و شرکت‌هایی را که از محصولات ict استفاده می‌کنند را به استفاده از محصولات داخلی ترغیب کند و برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم در فضای تفاهم این همکاری بین بخش‌های خصوصی و تولید‌کنندگان داخلی ایجاد شود.
 
وزیر همچنین در مراسم بزرگداشت هفته دولت در وزارت ارتباطات کشور با رویکرد چشم‌انداز سال دوم دولت تدبیر و امید برگزار شد با اشاره به لزوم ایجاد فضای صمیمی میان اعضا و خانواده وزارت ارتباطات گفت: منظور از خانواده وزارت ارتباطات، سازمان‌ها، مخابرات و چهار اپراتور همچنین شرکت‌های خصوصی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند هم هست و نمی‌توان به این مسائل بخش‌ها بی‌تفاوت بود.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست‌های یکسال آینده درباره‌ی سیاست ساختاری و داخلی وزارت ارتباطات گفت: اول باید تلاش کنیم سازمان‌ها و تشکیلات این وزارتخانه یکجا جمع شود همچنین باید بازنگری در شرح وظایف برخی سازمان‌ها انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.