تلفن همراه

August 30, 2014
23:00 شنبه، 8ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64028

همکاری های مشترک ایران و قطر در حوزه ICT افزایش میابد

واعظی در دیدار با خانم دکتر حصاء الجابر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قطر بر گسترش فعالیت های دو کشور ایران و قطر در زمینه های انتقال صوت و دیتا تبادل نظر و تاکید شد.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  دکتر محمود واعظی در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات کشور قطر اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های کشورمان در بخشهای مخابراتی و برنامه ریزی برای شبکه ملی اطلاعات مقرر شد این تجربیات میان دو کشور تبادل نظر شود.
واعظی گفت: بر اساس گفت و گوهای صورت گرفته در این جلسه ، طرفین بر گسترش فعالیتها در ابعاد بیشتر تاکید کردند.
 
وی  همچنین با بیان این که در این دیدار مقرر شد کمیسیون مشترکی در حوزه فناوری دو کشور با جدیت بیشتر همکاری های دو کشور در زمینه های آی تی و مخابرات را هموارتر و نزدیک تر کند افزود: همچنین مقرر شد از چگونگی نقش مخرب اینترنت و نحوه صیانت از این فضا برنامه ریزی وهمکاری های مشترکی داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری اجلاس سران ارتباطات در کره جنوبی، اظهار داشت: ایران دو نامزد برای بخش های ITU و LTUمعرفی کرده است که طرف قطری حمایت خود را از نامزدهای ایرانی اعلام کردند.
 
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در این دیدار نسبت به صیانت از فرکانس های مشترک میان دو کشور نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
واعظی اضافه کرد: همچنین مقرر  شد کمیته ای میان ایران وکشورهای حاشیه خلیج فارس در ارتباط با موضوع فرکانس راه اندازی شود که در این راستا   جلسه ای میان کشورها برگزار خواهد شد .
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: در نمایشگاه تلکوم  که در سال  2014 درقطر برگزار خواهد شد شرکت خوهیم کرد.
 
لازم به ذکر است در سفر وزیر ارتباطات قطر به کشور مان  توسعه همکاری های ارتباطی و پستی میان جمهوری اسلامی ایران و قطر  افزایش می یابد که در این راستا  مقرر شد تا کمیته کاری ویژه ای در دو کشور پیش نویس توسعه همکاری های مشترک را بررسی و تهیه نمایند تا در نشست آتی در قالب یک تفاهم نامه به امضای طرفین برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.