اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 5, 2014
9:10 جمعه، 14ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64098

مدیران اپراتور های تلفن همراه کشور از وزیر ارتباطات قدردانی کردند

مدیران اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل در یک نشست صمیمی از دکتر واعظی به دلیل حمایت های اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه ICT در کشور قدردانی کردند.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،مجید صدری مدیر عامل رایتل ، در نشست هم اندیشی وزارت ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه اظهار داشت: به پاس حمایت های اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  از اپراتور سوم تلفن همراه رایتل، تلاش خواهیم کرد تا امانت دار مناسبی باشیم تا  بتوانیم در عرصه خدمات نسل سوم و بالاتر به مشترکان موفق عمل کنیم.
 
وی ضمن تبریک از بابت دریافت پروانه نسل سوم و چهارم به اپراتور اول و دوم  گفت: تعامل خود را برای ارائه سرویس های جدید با همراه اول و ایرانسل بیشتر خواهیم کرد و تجربیات و توانمندی های خود را در اختیار سایر اپراتور ها خواهیم گذاشت.
 
سید  مصطفی سید هاشمی رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر دغدغه مخابرات مبنی بر ارائه سرویس به  آحاد کشور گفت: عزم جدی نسبت به ارائه سرویس های نوین را به مشترکان خود داریم و در این راستا پوشش دهی به نقاط محروم و استان ها  از اولویت های ما است.
ایشان با اشاره به حمایت های صورت گرفته از دانشگاهها برای تولید نرم افزار های داخلی  گفت: اپراتور های تلفن همراه و PAP را رقیب ندانسته و برای همکاری بیشتر با بخش خصوصی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
 
سید هاشمی پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولیدات داخلی را مطرح و عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران آماده است از محل درآمد خود در این صندوق سرمایه گذاری کند.
 
رحمت الله صادقیان عضو هیات مدیره ایرانسل نیز از طرح ایجاد صندوق حمایت از پژوهش و تولیدات داخلی استقبال کرد و گفت: اپراتور ها باید نگاه بلند مدت داشته باشند و در صورتی که بتوانند هماهنگی و همکاری خود را افزایش دهند نتایجی حاصل خواهد شد که هم مشترکان و هم اپراتور ها منتفع می شوند.
وی نقش وزارت ارتباطات را تعامل بین اپراتور ها حیاتی دانست و گفت: برگزاری نشست های تعاملی بین وزارت ارتباطات و اپراتور ها راه حل بسیاری از مشکلاتی خواهد بود که اپراتور ها ممکن است در ادامه راه با آنها مواجه شوند و اظهار امیدواری کرد جلسات بین اپراتورها به طور منظم برگزار گردد. 
 
 در این نشست دکتر واعظی با تاکید بر لزوم دقت همه اپراتور ها به رعایت موازین شرعی و اخلاقی و همچنین تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی ، گفت: برگزاری چنین نشست هایی کمک می کند تا نیازهای اپراتور ها بهتر شناسایی شود.
وی همچنین بر ضرورت داشتن برنامه و هدف گزاری برای خدمت رسانی و ارائه زیرساخت های ارتباطی تاکید کرد.
دکترواعظی برداشتن تعهد برای توسعه کشورو خدمت به مردم تاکیدکرد و افزود:برای ایجاد دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و دسترسی مردم به باند پهن چه از طریق تلفن همراه وچه ازطریق تلفن ثابت، نیازمندتامین زیرساخت گسترده هستیم.
واعظی با اشاره به اینکه شبکه ما باید برای توسعه آماده و تجهیز شود افزود: برگزاری چنین نشست هایی به ما کمک می کند تا نیازمندی های اپراتورها را بشناسیم.
ایشان با بیان اینکه ارتقاء کیفیت خدمات و فراهم نمودن زمینه پاسخگویی مطلوب از وظایف اصلی وزارت ارتباطات است ادامه دارد:در نظر داریم میزبانی داخلی را تقویت کرده و ترافیک اطلاعات داخلی را تا سال آینده به 70 درصد برسانیم.
واعظی با اشاره به اینکه نیازمندشناسایی استعدادهادرکل کشورنه فقط درپایتخت هستیم افزود:لازم است تا آنجا که امکان دارد بستر فعالیت برای بخش خصوصی را فراهم کنیم.
وی برخودکفایی و به کارگیری محصولات داخلی  IT تاکیدکردو ادامه داد:استفاده از تولیدات داخلی حتی اگر کمی گران تر باشند، امن ترند و به توسعه اقتصادی کمک خواهندکرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.