اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

September 5, 2014
19:25 جمعه، 14ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64106

فعالان صنعت IT نگران منسوخ شدن مهارت‌های خود هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بخش زیادی از متخصصان آی‌تی نگران این موضوع هستند که تخصص و مهارتهایشان ممکن است منسوخ و قدیمی شود.به گزارش وب‌سایت zdnet، نتایج پیمایشی که توسط شرکت Tech Pro Research انجام شده است نشان می‌دهد ۶۲ درصد متخصصان آی‌تی در سراسر جهان از اینکه ممکن است مهارت‌ها و تخصص‌هایشان قدیمی شود، ابراز نگرانی کرده‌اند. پژوهشگران در این پیمایش نظر یک هزار و ۱۵۶ نفر از متخصصان صنایع مختلف را جویا شده‌اند.
 
obsolete chart
 
در این پیمایش، پژوهشگران از پاسخگویان پرسیده‌اند آیا نگران این مسئله هستید که ممکن است مهارت و تخصص شما قدیمی و بی‌استفاده شود یا نه. ۵۹ درصد از پاسخگویان به این پرسش «بلی» گفته‌اند. ۳۴ درصد گفته‌اند نگران این مسئله نیستند. ۷ درصد نیز پاسخشان «نمی‌دانم» بوده است. پژوهشگران در ادامه پاسخ‌ها را به تفکیک صنایع مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و متوجه شده‌اند که این نگرانی در دو صنعت آموزش و آی‌تی بیش از سایر صنایع است. ۷۹ درصد از پاسخگویانی که در مشاغل آموزشی فعالیت می‌کنند از این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند. این رقم درباره فعالان صنعت آی‌تی ۶۲ درصد است. از میان کسانی هم که در صنعت خدمات کسب و کار و مشاوره‌دهی فعالیت می‌کنند ۵۹ درصد در این باره اظهار نگرانی کرده‌اند. این رقم درباره فعالان مشاغل دولتی ۵۸ درصد و در میان فعالان صنعت مالی، بیمه و بانکداری نیز ۵۵ درصد است. ۵۲ درصد پاسخگویانی که در مشاغل مرتبط با خدمات بهداشتی و سلامتی فعالیت می‌کنند نیز ۵۲ درصد نگران منسوخ شدن مهارت‌ها و تخصص خود هستند.  کسانی نیز که از نظر شغلی در گزینه «سایر» جای گرفته‌اند ۵۲ درصد در این باره اظهار نگرانی کرده‌اند.
 
obsolete industry chart
Future education chart
 
یافته‌های این پژوهش موید این موضوع است که پیشرفت‌های جدیدی در که در حوزه فناوری‌های آی‌تی صورت می‌گیرد باعث می‌شود برخی مهارت‌ها و تخصص‌های مرتبط با این مشاغل به سرعت منسوخ و بلااستفاده شود. علیرغم اینکه پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه باعث پیچیده‌تر شدن و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های آی‌تی می‌شود و تقاضا برای نیروهای دارای تخصص آی‌تی را افزایش می‌دهد، اما این نگرانی همچنان به قوت خود باقی است. نویسندگان گزارش نتیجه گرفته‌اند که چشم‌انداز آینده صنعت آی‌تی هم برای فعالان کنونی و هم برای فعالان تازه‌وارد همچنان روشن و امیدوارکننده به نظر می‌رسد، البته در این باره نباید برخی اما و اگرها را از نظر دور داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.