اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 6, 2014
18:04 شنبه، 15ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64136

دبیرشورایعالی فضای مجازی: پیوست فرهنگی خود را ۲ ماه پیش آماده کردیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پیوست فرهنگی مرکز ملی فضای مجازی را از ۲ ماه پیش جهت طرح در جلسه شورای عالی فضای مجازی، ارسال کردیم.

محمد حسن انتظاری در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه رسانه های فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه سیسات های حمایتی از توسعه صادرات نرم افزار را در دستور کار داریم، اظهار کرد: این سیاست ها تعیین شده و در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی برای توسعه سهم زبان فارسی در فضای مجازی مطرح می شود.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود کسانیکه افزایش پهنای باند را در دستور کار دارند به دنبال راه اندازی تلویزیون های خصوصی مجازی هستند، آیا چنین موضوعی صحت دارد؟، گفت: این موضوع را باید از همان کسانیکه مطرح کردند، جویا شد اما برای انجام هر کاری در این حوزه باید ابتدا مجوزهایش داده شود و بعد سرویس ها ارائه گردد.
او در ارتباط با اینکه چرا وزارت ارتباطات به صورت جداگانه اقدام به تدوین پیوست فرهنگی کرده است؟، عنوان کرد: از خرداد ماه سال 92 توسط کمیسیون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی به وزارتخانه هشدار داده شد تا در ارتباط با سرویس هایی که نیاز به پیوست فرهنگی دارد، منتظر تصویب باشند.
انتظاری خاطر نشان کرد: پیوست فرهنگی که در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و توانمندسازی خانوارهاست باید در مجموعه شورای عالی فضای مجازی که تمامی دستگاه ها در آن مشارکت دارند، تصویب شود که البته امیدواریم در جلسه آتی شورا راجع به آن بحث کنیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی یادآور شد: در پیوست فرهنگی که ما در کمیسیون مرکز ملی فضای مجازی تهیه کرده ایم وظایف تمامی دستگاه های مختلف دیده شده است و این پیوست را جهت تصویب در جلسه شورا، 2 ماه پیش ارسال کردیم تا در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین درباره برگزاری جلسه این شورا در ماه جاری ابراز کرد: برگزاری جلسات روال کاری خاص خود را دارد و احتمال دارد که در شهریور ماه هم برگزار شود.
او درباره موضوعات آتی جلسه شورا عنوان کرد: پیوست فرهنگی و سیاست های حمایتی برگشت مراکز داده به داخل کشور از جمله موضوعاتی است که در جلسه مطرح خواهد شد.
دبیر شوررای عالی فضای مجازی درباره اینکه چرا در موضوع IPTv ورود نکردید؟، گفت: درباره سیاست های ابلاغ مجوز که ابعاد مختلفی دارد در حال جمع بندی هستیم. درباره این موضوع چندین جلسه با صدا و سیما و وزارت ارشاد در کمیسیون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی داشته ایم.
وی درباره اینکه چرا با وجود فعالیت رایتل در نسل سوم، برخی اعضای شورا دغدغه هایی را مطرح می کنند که می تواند موجب ایجاد حساسیت در یک موضوع خاص شود؟، گفت: خبر ندارم چه کسی از اعضای شورا نزد آیت الله مکارم رفته است. بحث پیوست فرهنگی را در ارتباط با کل فضای مجازی کشور می بینیم و در واقع عبارت است از منظومه ای به هم پیوسته از کاربران، مقررات و بحث های علمی و اقتصادی.
او افزود: اگر سرویسی بدون در نظر گرفتن مقررات و ضرورت های فرهنگی ارائه دهیم موجب ناهماهنگی می شود؛ سایت ها در فضای مجازی هم مقرراتی برای خود دارند که در گام اول به کاربران خود ارائه می کنند هر چند اکثرا بدون توجه به آنها قبول می کنند.
انتظاری خاطر نشان کرد: خدمات نسل های بالاتر ارتباطی باید در چارچوب فضای مجازی و مباحث فرهنگی اختصاص یابد و برای انجام این کار باید مجوز از شورای عالی فضای مجازی دریافت شود.
وی درباره اینکه شورا قانونا نباید در این موضوع دخالت کند، گفت: شورای عالی فضای مجازی تنها نهاد تصمیم گیر، سیاست گذار و هماهنگ کننده در فضای مجازی است. تمام تصمیمات این شورا حکم قانون را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.