سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

September 7, 2014
14:13 یکشنبه، 16ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64144

بهترین‌های IFA 2014 برلین را بشناسید

ساحره چمنی – فناوران : در حالی که هنوز نمایشگاه ایفا به پایان نرسیده و تا روز چهار ‌شنبه برپاست، اما سایت جی‌اس‌ام آرنا بهترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه را انتخاب و اعلام کرد.
 
 
ایفا یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیکی دنیاست که هر سال اواسط شهریور ماه به مدت پنج روز در برلین برگزار می‌شود و میزبان بزرگانی از صنعت الکترونیک و موبایل است که امسال با استقبال گسترده‌تری از سوی شرکت‌های موبایلی روبه‌رو شده است به طوری که بیشتر محصولات معرفی شده در این گردهمایی بزرگ را گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی آن تشکیل می‌دهند.
امسال درهای نمایشگاه ایفا چند روز زودتر به روی علاقه‌مندان باز شد و برخی از شرکت‌ها پیش از شروع رسمی نمایشگاه، محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.
بر این اساس به معرفی بهترین محصولاتی می‌پردازیم که به انتخاب جی‌اس‌ام‌آرنا در روزهای نخست این نمایشگاه رونمایی و عرضه شد.
 
 بهترین نمایشگر
سامسونگ از چهار سال پیش اقدام به معرفی سری گوشی‌های Note در نمایشگاه ایفا کرد، به این ترتیب رونمایی از این گوشی در این موقع از سال برای سامسونگ رسمیت یافت. به این ترتیب به رسم هر ساله سامسونگ گوشی Galaxy Note 4 را در ایفا معرفی کرد و این گوشی به دلیل صفحه نمایش QHD با وضوح تصویر بالا و دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر نوری توانست در میان بهترین‌های این نمایشگاه قرار گیرد.
یکی دیگر از بهترین محصولات این نمایشگاه گوشی Galaxy Note Edge بود که با نمایشگر چند وجهی معرفی شد. بنابراین لبه‌های کناری گوشی هم جزعی از نمایشگر هستند و می‌توان با لمس آن به برخی از قابلیت‌های گوشی دسترسی داشت. سایر قابلیت‌های این گوشی با Note 4 متفاوت نیست.
 
 بهترین حسگر
شرکت هوواوی هم که امسال با سه محصول به ایفا رفته بود، توانست کاندیدای یکی از بهترین گوشی‌های پیشرفته را به Ascend Mate7 اختصاص دهد.
بدنه این گوشی از جنس فلز با طراحی بسیار ظریف تشکیل شده و صفحه نمایش 6 اینچی آن قادر است تصاویر را با کیفیت 1080 پیکسل نمایش دهد. به علاوه پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای روی آن قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های آن حسگر اثر انگشت است که برخلاف گوشی آیفون، در بخش پشتی Mate7 تعبیه شده است.
 
 بهترین ویندوزفون
Lumia 830  به عنوان باریک‌ترین گوشی ویندوز فونی با ضخامت 8/5 میلی‌متر معرفی شد.
همچنین این گوشی به دوربین 10 مگاپیکسلی PureView با لنز کارل‌زایس مجهز شده است. 830  از سرویس شارژ بی‌سیم و باتری بزرگ برخوردار است. این گوشی با وجود صفحه نمایش بزرگ 5 اینچی، قیمت مناسبی دارد و بدنه آن از فلز تشکیل شده است.
Lumia 735 هم با دوربین پنج مگاپیکسلی جلویی با کیفیت مناسب، صفحه نمایش 4/7 اینچی AMOLED در میان بهترین‌های نمایشگاه ایفا قرار گرفته است.
 
 بهترین 64 بیتی
در میان بهترین گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه ایفا، Desire 820 اچ‌تی‌سی عنوان بهترین گوشی 64 بیتی را با پردازنده هشت هسته‌ای و نمایشگر 5/5 اینچی و پشتیبانی از سرویس‌های شبکه نسل چهارم به خود اختصاص داد.
Xperia Z3 Compact  سونی هم توانست با قابلیت ضدآب و بلندگوهای استریو قدرتمندش در میان بهترین‌های نمایشگاه قرار گیرد.
 
 بهترین هوشمند لایه‌ای
Vibe X2 نخستین گوشی هوشمند لایه‌ای است که بدنه آن لایه‌های رنگی مجزا تشکیل شده و کاربران می‌توانند لایه‌های جدید به بدنه آن اضافه کنند. به علاوه بلندگوی JBL با کیفیت عالی از ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود.
 
 بهترین لوازم جانبی
این روزها ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند جزو بهترین لوازم جانبی برای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شوند.
در این میان ال‌جی در نمایشگاه ایفا ساعت G Watch R را به عنوان اولین ساعت هوشمند گرد معرفی کرد. به این ترتیب هم شکل و شمایل زیباتری دارد و هم کاربرد آن راحت‌تر است.
ساعت ZenWatch ایسوس هم که در این نمایشگاه رونمایی شد، با صفحه نمایش ضدخش AMOLED در رده بهترین لوازم جانبی‌های این نمایشگاه قرار گرفت.
ساعت Gear S سامسونگ هم با اتصال شبکه نسل سوم، صفحه نمایش دو اینچی Super AMOLED و نیز قابلیت پشتیبانی از نقشه‌های HERE Maps برای ناوبری و پیدا کرن مسیرها در میان بهترین‌ها قرار گرفته است. اما در آخر هدست بلوتوث Hint موتورولا توانست در رده بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014  برلین قرار گیرد.
این هدست که بسیار کوچک و جمع و جور است از ترکیب فلز و چوب ساخته شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.