اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

September 7, 2014
17:28 یکشنبه، 16ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64153

انجام موفقیت‌آمیز طرح انتقال آزمایشی سیستم‌های SDN و WDM با سرعت 2.4 ترابایت توسط MTN و هواوی

سینا: MTN، بزرگترین اپراتور مخابراتی آفریقا و شرکت هواوی امروز اعلام کردند که راه‌اندازی آزمایشی شبکه‌بندی نرم‌افزاری انتقال (SDN) و سیستم تقسیم همزمان طول موج نوری (WDM) با سرعت انتقال 4/2 ترابیت بر ثانیه با موفقیت انجام شده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این طرح آزمایشی درحال حاضر یکی از پرسرعت‌ترین و هوشمندترین شبکه‌های نوری در این صنعت به شمار می‌رود و به عنوان استانداردی برای تکامل انتقال نوری در نظر گرفته می‌شود.
این سیستم آزمایشی تک‌کاناله فوق سریع بوده و سرعتی معادل 4/2 ترابیت بر ثانیه دارد و از شبکه زیرساخت فیبری MTN در آفریقای جنوبی استفاده می‌کند. در مرحله اول، انتقال با سرعت 4/2 ترابیت بر ثانیه با QAM 16(مدولاسیون دامنه تربیع) در فاصله انتقالی به طول بیش از 300 کیلومتر انجام شد. در فاز دوم، سرعت انتقال 2 ترابیت بر ثانیه با تربیع کلیدزنی تغییر فازی در فاصله انتقالی 1031 کیلومتر به‌دست آمد. موفقیت این طرح آزمایشی نشان‌دهنده سیستم پیشرفته انتقال نوری با ظرفیت باندپهن است که به مراتب بالاتر از فناوریG 100 فعلی است.
علاوه بر ظرفیت بالای سیستم، ویژگی‌های مختلف «اولین شبکه انتقال SDN در دنیا» نیز آزمایش شد. راهکارهای انتقال شبکه SDN هواوی با استفاده از مدل‌سازی فیزیکی شبکه و تفکیک منابع، موفق به تحقق مجازی‌سازی مجاری انتقال شد. این اقدامات شبکه‌های فناوری ارتباطات قدیمی را به فناوری‌های مشابه IT تبدیل کرد. این برنامه نشان داد که ویژگی‌های SDN مانند پهنای باند درخواستی (BoD)، خدمات انتقال مجازی (VTS) و کارهای مربوط به عملیات و نگهداری ( O&M) خودکار به‌خوبی عمل می‌کنند.
ناوی نایدو، معاون فناوری گروه MTN، در این خصوص می‌گوید: موفق شدیم با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این طرح آزمایشی تعهد خود را به نوآوری‌های دیجیتال ثابت کنیم. MTN همچنان به سرمایه‌گذاری روی شبکه‌های انتقال پایا ادامه خواهد داد، و این کار را نه تنها برای بازارهای کنونی، بلکه برای گسترش پیشنهادهای خود در حوزه فناوری در سراسر جهان انجام خواهد داد.» وی افزود: «معتقدیم که شبکه‌هایی مانند رایانش ابری، رسانه آنلاین، و باند پهن تلفن همراه باید مقیاس‌پذیر، هوشمند و انعطاف‌پذیر باشند. بدین منظور، انقلاب نوری نسل بعدی هواوی تحت عنوان شبکه نوری انعطاف‌پذیر مبتنی بر SDN کاملاً با نیازهای ما همخوانی دارد.
ژا ژون، مدیر واحد کسب‌وکار شبکه ثابت هواوی، در این خصوص می‌گوید: هواوی به همکاری خود با MTN و طرح‌های ابتکاری مشترک خود با این شرکت ادامه خواهد داد و قصد دارد فرایند تجاری‌سازی SDN و فناوری انتقال نوری فوق سریع را گسترش دهد تا با همکاری یکدیگر بر مشکلات آینده دیجیتال فائق آییم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.