اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

September 8, 2014
16:00 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64174

وزیر ارتباطات نمایشگاه بازار موبایل تهران را افتتاح کرد

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه اختلالات تلفن همراه بزودی رفع می‌شود گفت:مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی استفاده از بخش خصوصی است در همین راستا از تولیدات و پژوهش‌های داخلی بویژه گروه‌های دانش‌بنیان برای نوشتن برنامه‌های کاربردی حمایت می شود.

محمود واعظی در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: با همراهی مسئولان اپراتور تلفن همراه تصمیم بر این شده تا از تولید و پژوهش‌های داخلی بویژه گروه‌های دانش‌بنیان در راستای نوشتن برنامه‌های کاربردی حمایت ویژه‌ای صورت گیرد. 
وی ادامه داد: تا زمانی که این برنامه‌های کاربردی در اپراتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد حقوق نویسنده به آن پرداخت می شود.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل اختلالات ایجاد شده در سیستم اپراتورهای تلفن همراه در چند روز گذشته چیست، گفت: در راستای تجهیز و ارتقای سیستم به نسل سوم ارتباطات که در مرحله اول در شهرهای بزرگ در حال انجام است اختلالاتی ایجاد شده که در آینده نزدیک این ایرادات رفع خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای معرفی و عرضه محصولات برتر و معتبر کار بسیار خوبی است که اگر هدف استفاده از پژوهش‌گران و متخصصان داخلی در راستای تولید برند ملی باشد بسیار مفید خواهد بود. 
وی یادآور شد: استفاده از تلفن همراه، تلفن هوشمند و تبلت در کنار دیگر ابزارهای فناوری اطلاعات نیاز روز خانواده‌‌ها است که ایفای نقش پررنگ‌تر تولید داخلی در رفع این نیاز ارجحیت دارد که می‌تواند واردات کالا با مشارکت بخش داخلی نیز صورت گیرد. 
واعظی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای مبارزه با قاچاق کالا تدوین شده است، گفت: در رابطه با واردات کالا تصمیماتی مبنی بر اینکه کالای وارداتی دارای سرویس‌های پشتیبان، برنامه‌های کاربردی و خدمات پس از فروش داشته باشد اتخاذ شده که این کار در خرید و استفاده مردم از کالای قانونی بسیار تاثیرگذار است.
او در پایان تاکید کرد: هدف جدی دولت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بومی‌سازی محصولات با استفاده از تحقیق و توسعه داخلی است. 
همچنین در این مراسم رامین سمیع‌زاده مدیر نمایشگاه، گفت: نمایشگاه سال‌جاری با شعار فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت اقتصاد و فرهنگ کشور در حالی کار خود را آغاز کرده که اصلی‌ترین برند‌های مطرح دنیا در این نمایشگاه حضور دارند. 
او تصریح کرد: از نگاهی دیگر با توجه به گسترش و نفوذ فناوری اطلاعات طی سالیان اخیر و به کارگیری و کاربرد هر چه بیشتر و عمیق‌تر آن در زندگی افراد، امروزه شاهد آن هستیم که اینگونه فناوری‌ها از قبیل تلفن‌های هوشمند، نقش و جایگاه خود را بیش از پیش پیدا کرده، تا جایی که اخیرا شاهد مدیریت مرکزی و مبتنی بر تکنولوژی حتی برای خانه‌ها و منازل با محوریت فناوری اطلاعات و تلفن‌های هوشمند هستیم که امروزه تحت عنوان خانه‌های هوشمند مطرح است.
گفتنی است ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی امروز دوشنبه 17 شهریور افتتاح و تا روز جمعه 21 شهریورماه به مدت 5 روز از ساعت 10 صبح الی 8 شب در بازار موبایل ایران پذیرای حضور علاقه‌مندان خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.