اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 8, 2014
16:03 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64177

Alibaba خدمات پردازش ابری خود را توسعه می‌دهد

شرکت چینی Alibaba قصد دارد فعالیت‌های خود را در حوزه خدمات پردازش ابری افزایش دهد.
 
به گزارش وبسایت internetretailer، شرکت Alibaba، بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک چین قصد دارد جای پای خود را در بازار خدمات پردازش ابری مستحکم‌تر کند. این شرکت قصد دارد همانند شرکت آمازون خدمات پردازش ابری خود را در اختیار سایر کسب و کارها و سازمان‌ها قرار دهد. این شرکت در حال حاضر دارای شعبه ویژه‌ای به نام Alibaba Cloud Computing است که به اختصار Ali Cloud خوانده می‌شود. Alibaba هفته گذشته پنجمین پایگاه داده خود را برای عرضه خدمات پردازش ابری در شنزن چین راه‌اندازی کرد. این پایگاه داده میزبان بیش از ۱۰ هزار سرور است. دیگر پایگاه‌های داده این شرکت  نیز در شهرهای هانگ ژو، پکن، شین‌دو و هنگ‌کنگ قرار دارد.
 
شرکت Alibaba واحد خدمات پردازش ابری خود را در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی کرده است و بنا بر آخرین گزارش‌ها، این واحد در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۴.۵ میلیارد سفارش را بین ۷۰ هزار بازرگان و ۲۷۹ میلیون مشتری به انجام رسانده است. این مقدار سفارش فقط در دو بازار آنلاین Taobao.com و Tmall.com به انجام رسیده است.
 
Alibaba هم‌اکنون خدمات خود را برای طیف وسیعی از شرکت‌ها و سازمان‌ها عرضه می‌کند. شرکت‌های مشتری خدمات Alibaba طیف وسیعی را تشکیل می‌دهند که در یک طرف آن شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزارها همراه و بازی‌های رایانه‌ای و در طرف دیگر آن مراکز خدمات بهداشی، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های مالی قرار دارند.
 
شرکت Alibaba می‌کوشد علاوه بر عرضه یک پلتفرم مناسب برای دادوستد الکترونیک، خدمات بیشتری برای تاجران آنلاینی که از پلتفرم ابری این شرکت استفاده می‌کنند، فراهم کند. این شرکت ماه گذشته یک راهکار تحلیلی جدید عرضه کرد که به خدمات داده‌پردازی باز (ODPS) معروف است. فروشندگان با استفاده از این راهکار می‌توانند داده‌های مربوط به فعالیت‌های وبسایت‌های مختلف با هزینه‌ای ارزان تحلیل کنند. این شرکت برای خدمات پردازش ابری خود نیز پلتفرم ویژه‌ای به نام آپسارا (Apsara) دارد که در آن از سرورهای تولید شده توسط شرکت‌های چینی مثل هوواوی استفاده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.