تلفن همراه

گوشی

September 8, 2014
18:18 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64200

Xiaomi همچنان در رتبه‌ اول تولیدکنندگان چینی قرار دارد

داده‌های اخیر Kantar Worldpanel ComTech از فروش گوشی‌های هوشمند از سه ما گذشته تا ژوئیه 2014 نشان می‌دهد که Xiaomi تولیدکننده چینی همچنان پیشتاز بازار چین بوده و چهار ماه پی در پی در رتبه اول بوده است. این شرکت 31.6 درصد سهم بازار شهری چین را در اختیار دارد که بعد از آن Samsung و Huawei قرار گرفته‌اند.
 
دومونیک سونبو، مدیر مسایل استراتژیک Kantar Worldpanel ComTech گفته است: قدرت بازار گوشی‌های هوشمند چین به شکل قابل توجهی در سال گذشته افزایش یافته است. Xiaomi عملکرد عالی داشته و فروش هواوی نیز افزایش یافته است و از طرف دیگر Coolpad امسال سهم بازار خود را از 5.2 درصد به 6.1 درصد رساند. با درنظر گرفتن رشد متداوم بازار چین پیشبینی می‌شود که به زودی این شرکت نیز مانند Huawei مسیر خود را به عرصه بین المللی باز کند. البته ZTE، Lenove و Oppo نتوانستند مانند این دو شرکت موفق عمل کنند و سهام آنها اخیراً فشار بسیاری را تحمل می‌کند.
زیرساخت اصلی موفقیت این شرکت‌های چینی و همچنین شرکت‌های کوچکتری همچون Wiko سیستم عامل اندروید بوده است که باعث شد بازار اندروید در اروپا به 75.1 درصد برسد که بعد از آن Apple در رتبه دوم با سهم 14.5 درصد و ویندوز فون در رتبه سوم با سهم 8.5 درصد قرار دارند.
در بریتانیای کبیر سهام سامسونگ در مقایسه با سال قبل از 32 درصد به 36 درصد رشد یافته است. موفقیت سامسونگ به لطف گوشی هوشمند جدیدش Sumsung Galaxy S5 بوده است که عملکرد بسیار قدرتمندی دارد. Galaxy S5 در ژوئیه به پر فروشترین مدل در بریتانیا تبدیل شد که فروشی بالغ بر 11.5% سهم بازار را داشت.
سونبو افزود: مشتری‌های سامسونگ بیشتر از هر زمانی محصولات جدید را دنبال می‌کنند. 52 درصد از مشتریانی که Samsung Galaxy S5 را در بریتانیا خریداری کردند قبلا مدل دیگری از آن را داشته‌اند و 20 درصد درصد آنها جز دارندگان قبلی Apple بوده‌اند و 18 درصد آنها نیز قبلا HTC داشتند. Apple دلایل خوبی برای وفاداری به برند و خرید مدل‌های جدیدش به مشتریان می‌دهد. سامسونگ نیز با همین روش توانسته است به موفقیت خوبی دست یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.