اپراتورها

تلفن همراه

September 16, 2014
17:51 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64342

توصیه‌های وزارت ارتباطات به حجاج

دفتر نمایندگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدینه‌منوره با صدور اطلاعیه‌ای، در زمینه استفاده از تلفن‌های همراه توصیه‌های را به مشترکین سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل ارائه کرد.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از مدینه‌منوره در این اطلاعیه تاکید شده که روشن کردن گوشی یا تغییر در انتخاب اپراتورهای کشور عربستان هیچ گونه هزینه‌ای برای مشترکین همراه اول و ایرانسل ندارد. طبق این اطلاعیه همچنین دریافت پیامک (فارسی یا انگلیسی) هزینه‌ای برای مشترکین همراه اول و ایرانسل ندارد.
 
در این اطلاعیه تاکید شده که بدلیل فعال نبودن رومینگ شبکه رایتل (اپراتور سوم) با اپراتورهای عربستان، امکان استفاده از سیم‌کارتهای رایتل در عربستان وجود ندارد.
 
برخی از دیگر نکات ذکر شده در این اطلاعیه عبارتند از:
 
شروع زمان محاسبه شارژ مکالمه از لحظه برقراری تماس (لحظه بوق‌خوردن) است نه از لحظه فشردن دکمه برقراری مکالمه.
 
در محاسبه مدت زمان مکالمه، زمان‌ها به دقیقه گرد (به بالا) می‌شوند، بدین معنی که مکالمات زیر یک دقیقه مثل ۱۰ ثانیه، ۲۰ ثانیه و یا ۵۹ ثانیه معادل یک دقیقه و مکالمات ۶۱ ثانیه‌ای تا ۱۲۰ ثانیه‌ای معادل ۲ دقیقه مکالمه محسوب می‌شود.
 
توصیه می‌شود برای اخذ شارژ، زائرین از طریق پیامک یا پیام الکترونیکی (ایمیل) و سا دوستان و بستگان داخل ایران اقدام کنند.
 
زائرین برای برقراری تماس با ایران می‌بایست کد ایران را در ابتدای شماره مورد نظر اضافه نمایند (مثال: شماره ۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ تبدیل به ۰۰۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ می‌شود).
 
از آنجائیکه هزینه تماس از طریق سیم‌کارت‌های اپراتور‌های کشور عربستان به داخل ایران به مراتب بیشتر از سیم‌کارتهای است، توصیه می‌شود می‌شود برای برقراری تماس با داخل ایران از سیم‌کارتهای ایرانی و در داخل عربستان، از سیم‌کارتهای کشور عربستانی استفاده گردد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.