امنیت

September 16, 2014
19:29 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64355

نخستین نمایشگاه امنیت سایبری برگزار می‌شود

دنیای‌اقتصاد: روز گذشته سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در نشستی خبری به معرفی اهداف و برنامه‌های برگزاری نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران پرداخت. 
در این نشست آزاده داننده، رئیس سازمان نصر تهران، درباره برگزاری نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط میان شرکت‌های خصوصی و مشتریان بالقوه و بالفعل حوزه امنیت ارتباطات برگزار می‌شود. وی  با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در حوزه امنیت اینترنت افزود: این نمایشگاه فرصتی است تا توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی در معرض دید مخاطبان خاص قرار گیرد و فضای تعامل مناسب با مشتریان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امنیت سایبری قرار بود در سه حوزه به‌صورت جداگانه یا با هم برگزار شود،‌ تاکید کرد: با توجه به اینکه کمیسیون افتا پیش از سایر بخش‌ها برای برگزاری این نمایشگاه اعلام آمادگی کرد، نخستین نمایشگاه از سوی کمیسیون افتا برگزار خواهد شد.
داننده با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی امنیت فضای مجازی ظرفیت‌های شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه را به مشتریان نشان می‌دهد تصریح کرد که  مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند در فضای نمایشگاه با شرکت‌ها تعامل داشته و با محصولات آنها در زمینه تامین امنیت سایبری آشنا شوند. 
در ادامه این نشست آریا، رئیس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران،  با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه امنیت فضای مجازی در سه محور امنیت محصولات داخلی و خارجی، خدمات و سرویس‌های امنیت و آگاهی رسانی و آموزش در زمینه امنیت فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در نخستین گام با هدف ایجاد فضای بهینه برای کسب‌وکار و تعامل شرکت‌های خصوصی فضای امنیت برگزار می شود. 
به گــزارش «ایسنــا»، ‌وی با اشاره به دغدغه‌های کشور در زمینه تامین امنیت فضای مجازی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی امنیت سایبری ایران می‌تواند نقطه عطفی در فعالیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای باشد، زیرا این نمایشگاه فرصتی است برای دیدار از شرکت‌های خصوصی و در نهایت به نفع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواهد بود. 
آریا با اشاره به ارتباط برگزاری نمایشگاه امنیت سایبری با سند برنامه پنجم توسعه و برنامه‌های افتا خاطرنشان کرد: براساس نیاز کشور به تامین امنیت فضای اینترنتی و اجرای پروژه‌ها در این زمینه بخش خصوصی بازوی مهمی برای دولت به حساب می‌آید که دولت می‌تواند در راستای اهداف امنیت ملی کشور از توانمندی این شرکت‌ها استفاده کند. 
رئیس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه امنیت سایبری ایران فضایی است تا بخش خصوصی بتواند توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و با مخاطبان و نیازمندی‌های آنها آشنا 
شود. 
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دیگر برگزاری نمایشگاه سایبری ایران ارتقای آگاهی امنیت کشور در بین مردم است، تصریح کرد: به همین دلیل در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه‌های جانبی برای آشنایی افراد با امنیت فضای سایبری برگزار می‌شود. 
آریا همچنین با بیان اینکه بیش از 30شرکت بزرگ داخلی فعال در عرصه امنیت فضای مجازی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد افزود: این نمایشگاه علاوه بر مخاطبان دولتی، مخاطبان عمومی را نیز به خود جذب خواهد کرد، زیرا امنیت اطلاعات به تک تک افراد جامعه مربوطمی‌شود. 
رئیس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران همچنین با اشاره به حمایت‌های بخش‌های دولتی از برگزاری نمایشگاه تخصصی فضای مجازی گفت :‌ در این زمینه حامیان دولتی نیز به برگزاری نمایشگاه کمک کردند. ازجمله پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان پدافندهای غیرعامل و بسیاری از شرکت‌های دیگر در این زمینه فعالیت می کنند. 
در ادامه این نشست محسنی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون افتا سازمان نصر،  با اشاره به اینکه امنیت فضای مجازی مساله‌ای است که باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، گفت:‌ در حال حاضر در کشور در این زمینه کمبودهایی وجود دارد؛ به همین منظور در کنار نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی با چالش‌های امنیت فضای مجازی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این کارگاه‌ها مباحثی چون مدیریت امنیت اطلاعات، مقابله با تهدیدهای امنیت فضای سایبری، مدیریت زمان و استرس‌های شغلی مورد بحث قرار خواهد گرفت.  اولین نمایشگاه امنیت سایبری ایران در تاریخ پنجم تا هشتم مهرماه از ساعت 9 تا 18 در محل مرکز آفرینش‌های هنری واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به این نمایشگاه می‌توانند به سایت www.icfec.ir مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.