گوشی

September 16, 2014
19:46 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64360

آیفون 6 دیرتر می‌آید

گزارش‌ها حاکی از این است که آیفونهای جدید اپل دست کم با چهار هفته تاخیر به بازار خواهند آمد.
 
 
به نقل از بلومبرگ، این علائم نشان می‌دهد تقاضای اولیه برای این گوشیهای هوشمند بسیار بیشتر از عرضه‌ آن است.
 
وب سایت شرکت اپل اعلام کرد: آیفون 6 پلاس که نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون 6 معمولی دارد، سه تا چهار هفته طول می‌کشد به دست خریدارانی که این گوشی را به صورت آنلاین سفارش داده‌اند، برسد.
 
این در حالی است که مردم ساعاتی پس از شروع ثبت نام آنلاین برای خرید این گوشی به وب سایت اپل هجوم آوردند.
 
مدل‌های خاصی از آیفون 6 که نمایشگر کوچک‌تری دارد هفت تا 10 روز کاری طول می‌کشد تا به دست خریداران برسد. البته برخی نسخه‌ها در تاریخ وعده داده شده 19 سپتامبر برای تحویل آماده خواهند بود.
 
سفارشات از طریق برخی وب‌سایت‌های اپراتورها نشان می‌دهد تحویل این گوشی‌ها می‌تواند طولانی‌تر نیز شود.
 
ترودی مولر، سخنگوی شرکت اپل گفت: استقبال از آیفون 6 و 6 پلاس باور نکردنی بوده است و تعداد بی‌سابقه‌ای سفارش شبانه دریافت کرده‌ایم.
 
اپل این هفته از دو گوشی هوشمند جدید خود با لبه‌های گرد، بدنه باریک‌تر و نمایشگر شفاف‌تر رونمایی و از ساعت سه نیمه شب روز گذشته سفارش آنلاین برای این گوشی‌ها را آغاز کرد.
 
تیم کوک، رییس اجرایی اپل برروی این گوشی‌های جدید برای جلب تقاضا برای دیگر محصولات معرفی شده در هفته جاری شامل ساعت هوشمند اپل واچ و سیستم پرداخت موبایلی اپل حساب می‌کند.
 
رالف دلا وگا، رییس اجرایی بخش موبایل اپراتور ای تی& تی در کنفرانش خبری موسسه گلدمن ساکز گفت: تقاضا برای آیفون 6 بالاترین سطحی است که این اپراتور طی دو سال گذشته شاهد بوده است.
 
دلا وگا افزود: هر زمان تغییراتی در طراحی آیفون رخ دهد و این تغییر مشهود باشد شاهد یک استقبال گسترده هستیم. فکر می‌کنم یک استقبال بزرگ رخ دهد و این برای ما خوب است.
 
این اولین بار نیست که اپل و اپراتورها شاهد تاخیر عرضه مدل‌های آیفون قبل از ورود آن به بازار بوده‌اند.
 
در سال 2012 آیفون 5 با یک هفته تاخیر به دست مشتریان رسید و در سال 2011 آیفون 4s در اپراتورهای ای تی & تی، وریزون وایرلس و اسپیرینت تنها پنج روز قبل از شروع سفارشات کاملا به فروش رفت و تمام شد.
 
برایان وایت، تحلیلگر دنیای فناوری گفت: آیفون 6 پلاس مشکلات شدیدی را در زمینه عرضه دارد. آیفون 6 یک نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس نمایشگر 5.5 اینچی دارد در حالی که نمایشگر آیفون قبلی 4 اینچ بود.
 
آیفون 6 با قرار‌داد اپراتوری دو ساله 199 تا 399 دلار و آیفون 6 پلاس با همین قرار‌داد 299 تا 499 دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی‌ها در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری به بازار خواهند آمد.
 
تیم کوک در مصاحبه با بلومبرگ گفت: این بزرگ‌ترین پیشرفت در آیفون است. فکر می‌کنیم که چرخه پیشرفت در این زمینه رخ داده و تعداد افرادی که از گوشی‌های دیگر سراغ آیفون 6 خواهند رفت زیاد خواهد بود.
 
همزمان با شروع ثبت نام آیفون 6 و با هجوم مشتریان به و‌بسایت این شرکت شکایت‌ها از دشواری بالا‌ آمدن سایت این شرکت بالا گرفته است.
 
آیفون شش ابتدا در یک سری بازارهای محدود شامل آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ژاپن، پرتوریکو، سنگاپور و انگلیس برای سفارشات از قبل ارائه شده و تاریخ 19 سپتامبر عرضه خواهد شد. چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل این گوشیها را در مرحله اول در بازار خود نخواهد دید اگرچه اپل اعلام کرده که قصد دارد تا پایان امسال آیفون شش را در 150 کشور عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.