باندپهن ثابت

رگولاتوری

September 16, 2014
20:23 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64371

تضمین بازار ISP با تعیین سهم همکاری با FCP

معاون رگولاتوری با پاسخ‌ به ابهاماتی از جمله منطق تعیین شروط حداقلی، آینده ISP‌ها در پروانه جدید و مشوق‌های تجمیع شرکت‌های متعدد در پروانه ارتباطات ثابت را شفاف کرد.
 
 
صادق عباسی شاهکوه در میزگرد بررسی اصول حاکم بر مجوز دهی خدمات اینترنتی، اظهار داشت: در حال حاضر 11 پروانه ‌شرکت PAP  وجود دارد که این شرکت‌ها می‌توانند DSLAM ارائه کنند و برای ارائه سرویس به مشترکان نهایی باید مجوز ISP داشته باشند. تعدد پروانه‌های PAP یکی از دلایل مشکلات همیشگی با مخابرات بود. زیرا امکان حضور 11 شرکت PAP در مرکز مخابراتی آسان نیست.
 
معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: همچنین حدود 6 پروانه تلفن ثابت نیز وجود دارد که حداکثر 0.2 درصد از سهم بازار تلفن‌ثابت را در اختیار دارند که تقریبا برابر با صفر است.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این حدود 200 تا 300 شرکت ISP نیز وجود دارد که خوب فعالیت کرده‌اند و از بسیاری‌ از PAP‌ها در ارتقای پروانه مستحق‌ترند.
 
منطق تعیین شروط حداقلی برای دریافت پروانه ارتباطات ثابت
 
عباسی درباره شرط داشتن حداقل 200 هزار پورت فعال ADSL، 20 لینک STM1 و 30 هزار مشترک تلفن‌ثابت برای دریافت پروانه ارتباطات ثابت، گفت: این شروط، ملاک‌هایی برای ارزیابی عملکرد اپراتورها تا تاریخ 31/4/93 است و اگر ملاک بهتری برای ارزیابی پیشنهاد شود استقبال می‌کنیم.
 
تعیین سهم همکاری برای ISP و اپراتورهای ارتباطات ثابت
 
معاون رگولاتوری به این ابهام که در صورت تشکیل اپراتورهای ارتباطات ثابت در کشور (FCP)، شرکت‌های ISP حذف می‌شوند، گفت: هم‌اکنون  PAPها  را موظف کرده‌ایم که 30 درصد ظرفیت خود را حتما از طریق ISP‌ها سرویس دهند. در گذشته یک شرکت PAP می‌توانست کل ظرفیت خود را از طریق مجوز ISP خود ارائه دهد.
 
مشوق‌ها برای تجمیع شرکت‌های متعدد دارای پروانه
 
وی در پاسخ به این سوال که در پروانه ارتباطات ثابت، چه مشوق‌هایی برای شرکت‌های دارای پروانه به منظور تجمیع شدن دیده شده است، گفت: اگر تعداد شرکت بیشتری با هم تجمیع شوند می‌توانند پروانه ارتباطات ثابت ملی اخذ کنند و تعداد شرکت‌های کمتر می‌توانند پروانه ارتباطات ثابت منطقه‌ای بگیرند.
 
هدف از تعیین حق‌الامتیازهای 100 و 15 میلیاردتومانی
 
عباسی در برابر این ابهام که تعیین حق پروانه‌های 100 میلیارد تومانی و 15 میلیاردتومانی برای پروانه ارتباطات ثابت، باعث گران شدن خدمات و راهی برای درآمدزایی رگولاتوری است، گفت: هدف از تعیین این ارقام این است که کسانی که سرمایه‌، دانش و تجربه کافی دارند به این حوزه وارد شوند یا با جذب سرمایه‌گذار، سرمایه مناسبی را به این صنعت وارد کنند. مطمئن باشید رگولاتوری چشم به این پول ندوخته است.
 
معاون رگولاتوری ادامه داد: همچنان که برای شرط دانش و تجربه کافی، حضور حداقل یکی از شرکت‌های دارای پروانه فعلی در پروانه ارتباطات ثابت به عنوان یک الزام دیده شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.