تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 17, 2014
13:03 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64408

برند نوکیا و واژه”فون” از ویندوزفون رفتنی هستند!

این مساله ممکن است بسیاری را شگفت زده سازد اما مثل اینکه مایکروسافت برای برنامه  پایان دادن  به برند نوکیا جدی است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این غول نرم افزاری تا کنون به استفاده از نام نوکیا برای تلفن های ساخت خود ادامه داده است و مدل های لومیا 830 و لومیا 730 رسما در هفته اخیر پرده برداری شده اند. با این حال شایعه شده است که این دو مورد آخرین گوشی های همراه با برند نوکیا میباشد.
 
آنگونه که تصویر بالا نشان میدهد. ( که ظاهرا بخشی از یک سند داخلی درز کرده از مایکروسافت میباشد) با شروع تعصیلات این سال، برند نوکیا از گوشی های مایکروسافت رخت خواهد بست. اما این امر برای برند لومیا اتفاق نخواهد افتاد و همچنان  وجود خواهد داشت.
 
جالب توجه است که زمانی که در جولای ، تصاویری از لومیا  830  از مایکروسافت درز کرد بر پشت آن "Nokia by Microsoft" درج شده بود اما در نهایت با برند نوکیا عرضه شد. شاید این نوعی استرتزژی برای گذار از برند نوکیا به برند مایکروسافت بود که مایکروسافت به دلایلی از آن صرفنظر کرد. پس انتظار میرود که موبایل های جدید مایکروسافت با برند لومیا یا مایکروسافت نوکیا عرضه شود.
 
این شرکت همچنین برنامه های جدیدی برای نام ویندوز فون دارد.  که در مورد آن، گذار تدریجی تری خواهد بود. که در طی آن واژه فون در ویندوز فون  به مرور محو خواهد شد. تا جایی که نهایتا دیگر وجود نخواهد داشت. بنابراین سیستم عامل موبایل های ویندوز نیز درست به مانند ویندوز کامپیوتر، ویندوز نامیده خواهد شد. از آنجا که این دو هنوز مشابه هم نیستند، این مساله میتواند بسیاری از مردم را گیج کند.
 
مایکروسافت به آرامی در حال ادغام ویندوز فون با ویندوز کامپیوتر است ( و یا به عبارتی چند سال است که در حال انجام این کار است) بنابراین دیر یا زود برند واحدی ارائه خواهد شد. امید است که  در زمان مناسبی این امر اتفاق افتد ، به طوری که ظاهرا ویندوز فون 9 انتشار نخواهد یافت. در واقع وجود خواهد داشت اما همان گونه که ممکن است حدس زده باشید فون را دیگر در نام خود ندارد.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.