September 17, 2014
17:02 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64414

بررسی ساعت مچی هوشمند Moto 360 موتورولا

از زمان معرفی نخستین ساعت مچی هوشمند موتورولا موسوم به Moto 360 بازخوردهای فراوانی به این شرکت رسیده است و عموم کاربران از شکل ظاهری و قابلیت‌های این محصول راضی بوده‌اند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این ساعت مچی در نگاه اول ظاهر آنالوگ دارد و مانند ساعت‌های لوکس امروزی زیبا طراحی شده است. اما به جز این زیبایی، قابلیت‌های فراوانی در نخست ساعت مچی موتورولا نهفته است که هر یک از آن‌ها می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند.

زیبایی محض

اگرچه به این مسئله بالاتر اشاره شد، اما بد نیست که باز هم مورد توجه قرار گیرد. ساعت Moto 360 یکی از زیباترین ساعت‌های مچی هوشمند در سراسر جهان محسوب می‌شود و اگرچه آن را نمی‌توان مدلی از Movado یا Rolex دانست، اما باید گفت که در دنیای ساعت‌های هوشمند می‌توان آن را زیباترین خواند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده است این محصول را زیباترین ساعت مچی هوشمند در بازار جهانی بنامیم این است که شرکت موتورولا سعی کرده آن را طوری طراحی کند که دقیقا شبیه به ساعت‌های مچی معمولی باشد. طراحان و مهندسان این شرکت همه تلاش خود را به این مسئله معطوف کردند و نتیجه نهایی چیزی شد که در حالت اصلی شبه به ساعت‌های مچی زیبا و چشم‌نواز امروزی است.

اما به جز زیبایی، کاربر از بستن Moto 360 به دور دست خود احساس راحتی می‌کند و این مسئله به خاطر طراحی دایره‌ای این محصول است که دست کاربران را اذیت نکند. نخستین نمونه‌های ساخته شده از این ساعت صفحه‌نمایش مربعی داشتند و موتورولا در پایان تصمیم گرفت آن‌ها را به تولید انبوه نرساند.

نمایشگر دایره‌ای Moto 360 به صورت لمسی و با قطر 1.56 اینچ ساخته شده است و با وجود کوچکی، هیچ مشکلی را برای انتخاب گزینه‌های مورد نظر ایجاد نمی‌کند و حرکت انگشت روی آن نیز بسیار آسان است.

این ساعت مچی هوشمند در دو رنگ مشکی و نقره‌ای ساخته شده است که با بندهای چرمی به‌رنگ مشکی، خاکستری و خاکستری روشن به دست کاربران بسته می‌شود. مدل سیاه ساعت مچی Moto 360 همراه با بند سیاه ساخته شده است و مدل نقره‌ای نیز همراه با دو بند دیگر عرضه می‌شود.

قابلیت‌های کاربردی

ساعت Moto 360 علاوه بر آنکه از نظر ظاهری رضایت شما را جلب می‌کند، از نظر قابلیت‌های داخلی نیز به همه نیازهای شما پاسخ می‌دهد. این محصول مبتنی بر سیستم‌عامل Android Wear کار می‌کند که این سیستم‌عامل به صورت اختصاصی برای فناوری‌های پوشیدنی ساخته شده است.

البته دیگر ساعت‌های مچی هوشمند موجود در بازار از جمله G Watch و G Watch R شرکت ال‌جی، Gear Live سامسونگ و SmartWatch 3 سونی نیز با همین سیستم‌عامل در بازار فروخته می‌شوند.

بر اساس نوع سیستم‌عامل این محصول، Moto 360 فقط با گوشی‌های هوشمند اندرویدی سازگاری دارد و البته دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 4.3 به‌بعد می‌توانند با این ساعت مچی سازگار شوند. بر این اساس اگر گوشی در اختیار دارید که به نسخه‌های پایین‌تر سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است تلاشی برای خرید Moto 360 انجام ندهید.

روی ساعت مچی شما بخشی با نام Notifications Drawer وجود دارد که با آن می‌توانید پیام‌های دریافتی را مدیریت کنید. اما گفته می‌شود که این بخش کارایی چندانی ندارد و در مقابل، شورت‌کات‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد که با آن‌ها می‌توانید به پیام‌ها یا تماس‌های دریافتی پاسخ دهید.

البته توجه داشته باشید که اگر یک پیام روی این ساعت مچی دریافت شود و آن را رد کنید، راهی وجود ندارد که بتوانید دوباره به پیام کنار گذاشته شده دسترسی داشته باشید. این بزرگترین مشکل کنونی Android Wear محسوب می‌شود و گوگل باید هرچه سریع‌تر آن را برطرف کند.

نحوه پاسخ دادن به ایمیل‌ها هم یکی دیگر از مشکلات Android Wear محسوب می‌شود و اگر قرار باشد به پیام‌های دریافتی روی توئیتر یا دیگر شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید هم همین مشکلات وجود دارد که البته این موارد مربوط به ساعت مچی نمی‌شود و سیستم‌عامل گوگل نیاز به اصلاحیه دارد.

البته توجه داشته باشید این سیستم‌عامل مخصوص دستگاه‌های پوشیدنی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به صورت خودکار اطلاعات مورد نیاز شما را از داخل شبکه اجتماعی یا پست الکترونیکی استخراج کند و به عنوان مثال به شما روی نقشه نشان دهد که باید به چه هتلی بروید.

سیستم کنترلی صوتی

به جز موارد مذکور، ساعت مچی Moto 360 می‌تواند فرمان های صوتی شما را هم دریافت کند و به عنوان مثال اگر بگویید OK, Google و سپس فرمان خود را به ساعت بدهید، این ساعت آن را اجرا می‌کند. این سیستم قابلیت تشخیص صدای شما را دارد و بر این اساس اگر در اماکن شلوغ باشید، فقط صدای شما را دریافت و تحلیل می‌کند تا بهترین پاسخ را بدهد.

البته توجه داشته باشید که به جز این فرمان صوتی بسیاری از گزینه‌های دیگر وجود دارد که به شما کمک می کند همه نیازهای خود را کاملا صوتی روی این ساعت مچی دنبال کنید و نیازی به استفاده از نمایشگر لمسی نداشته باشید.

ابزارهای تناسب اندام

ساعت مچی Moto 360 مانند دیگر دستگاه‌های مجهز به Android Wear به حسگر گام‌شمار و سیستم مانیتورینگ ضربان قلب مجهز شده است. البته موتورولا ابزار اختصاصی خود مخصوص تشخیص ضربان قلب را روی این ساعت مچی ارایه کرده است و به شما امکان می‌دهد بتوانید تعداد ضربان خود در هر دقیقه را مشخص کنید.

این ابزار همچنین ساعت‌هایی که غیرفعال بوده‌اید، فعالیت بدنی کرده‌اید یا اقدامات مختلف انجام داده‌ای را نشان می‌دهد و با سرعت زیاد نتایج حاصل از تحلیل‌های خود روی این اطلاعات را در اختیارتان می‌گذارد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.