تجارت الکترونیک

September 17, 2014
18:34 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64419

تاکید معاون وزیر تجارت بر تاسیس شورای مشاوران برای توسعه تجارت الکترونیکی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای تدوین شاخص‌های تجارت الکترونیکی و گردشگری الکترونیکی به بلوغ رسیده‌ایم لذا تاسیس شورای مشاوران برای توسعه تجارت الکترونیکی ضروری است همچنین یکی از مباحث مهم در توسعه تجارت الکترونیکی، فرهنگ است چراکه اگر فرهنگ استفاده از آن را یاد نگیریم دچار چالش‌های زیادی می‌شویم.

 
علی‌اصغر توفیق در نشست هم اندیشی ملی برای توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی بر ضرورت آینده نگری در این بخش تاکید کرد و اظهار کرد: بحث ایجاد زیرساخت‌ها بسیار مهم است و باید بدانیم که این بخش از زیرساخت‌ها برای چه حجم از مبادلات باید آماده شوند و آیا زیرساخت‌های موجود کفایت می‌کند یا خیر؟
 
آموزش الکترونیکی از موارد مهم در توسعه تجارت الکترونیکی
 
وی با تاکید بر این‌که باید بگیریم از زیرساخت‌های فراهم‌شده استفاده کنیم، گفت: بحث آموزش الکترونیکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود و آن را به سطوح پایین‌تر نیزگسترش دهیم تا سهم لازم از تجارت دنیا را داشته باشیم.
 
توفیق ادامه داد: اگر می‌خواهیم در صنعت و تجارت الکترونیکی کار کنیم باید این موضوعات را به صورت کاربردی به مدارس و دبیرستان‌ها ببریم.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت با بیان اینکه استفاده از تجارت الکترونیکی فرهنگ مناسب می‌خواهد و همزمان با آموزش و زیرساخت باید به آن توجه شود، اظهار کرد: اعتمادسازی، موضوع مهم بعدی در تجارت الکترونیکی است و نکته بعدی پیدا کردن مخاطبان و شناسایی آن‌ها است.
 
وی در عین حال تاکید کرد: هرچه مخاطبان بیشتر باشند توسعه نیز سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
 
کشورمان مرحله‌ تامین زیرساخت‌ها را پشت سر گذاشته است
 
همچنین سید حسین پاریاب،، دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران در این هم اندیشی با بیان اینکه بیش از 90 درصد حجم تجارت الکترونیکی در دنیا مربوط به معاملات B2B است، گفت: براساس شاخص‌های سازمان ملل وضعیت کشورمان از نظر زیرساختی قابل قبول است ولی این زیرساخت‌ها باید به روز رسانی شود.
 
وی ادامه داد: کشورمان مرحله‌ تامین زیرساخت‌ها را پشت سر گذاشته و به بحث کاربرد رسیده است ولی انتظار داریم از این سرمایه‌گذاری به صورت بهینه استفاده شود.
 
خروج از اقتصاد تک بعدی با صنعت گردشگری
 
مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین صنایعی که در کشور می‌تواند منجر به خروج از اقتصاد تک بعدی شود، صنعت گردشگری است، تاکید کرد: در این زمینه مزیت نسبی در دنیا داریم ولی تاکنون از فرصت‌هایمان استفاده نکرده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.