بازی

September 17, 2014
18:36 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64420

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری غول‌ها برروی بازی

شرکت‌های مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک امسال هریک سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری روی بازیهای ویدئویی انجام داده‌اند.
 
 
به نقل از پایگاه سی اف گیت، در تازه‌ترین مورد شرکت مایکروسافت اعلام کرد برای خرید شرکت سوئدی موجانگ که سازنده‌ بازی پرطرفدار ماین‌کرافت با بیش از 100 میلیون کاربر در جهان است، 2.5 میلیارد دلار اختصاص داده است.
 
ماه گذشته غول تجارت اینترنتی آمازون، برای خرید سرویس بازی ویدئویی آنلاین "انقباض در سانترانسیسکو" که ظرف سه سال بیش از 55 میلیون کاربر را جذب کرده، یک میلیارد و 100 میلیون دلار پرداخت کرد.
 
شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ماه مارس اعلام کرد: دو میلیارد دلار برای خرید شرکت "آکیولس وی آر" که سازنده هدست‌های مورد استفاده در بازیهای ویدئویی است اختصاص داده است.
 
حتی شرکت چینی ساختمان‌ سازی "ژونگ ژی" نیز در ماه اوت وارد دنیای بازیهای ویدئویی شد و 960 میلیون دلار برای خرید شرکت "دیان دیان اینتراکتیو" که سازنده بازی‌های شبیه‌سازی نظیر مزرعه خانوادگی است صرف کرد.
 
این قرار‌داد‌ها ممکن است برای آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند بازیهای ویدئویی هنوز به وسیله حساب‌های بانکی والدین کاربران اداره می‌شود غافلگیر‌کننده به نظر برسد. اما تعداد بازی‌های ویدئویی آنقدر متنوع و سودآور شده که موسسه تحقیقاتی گارتنر برآورد کرده که بازار جهانی بازی‌های ویدئویی در سال گذشته درآمدی برابر 93 میلیارد دلار داشته است.
 
مایکل فرازینی – نایب رییس بخش بازی‌های ویدئویی آمازون – گفت: امروزه افراد بیشتری در اماکن بیشتر با دستگاه‌های جدید وقت زیادی را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند.
 
شرکت مایکروسافت با در اختیار گرفتن بازی ماین‌کرافت که در سال 2009 ساخته شد، بازی‌ را در اختیار می‌گیرد که کاربران آن دائما در حال توسعه خود هستند. در این بازی کاربران ساختمانهایی را به وسیله مصالحی که در یک دنیای مجازی ظاهرا نامحدود پیدا می‌کنند، می‌سازند.
 
کاربران آزاد هستند که اکتشاف، همکاری و یا با یکدیگر مبارزه کنند و وقت زیادی را به این کار اختصاص می‌دهند. این بازی فقط برای کامپیوتر شخصی بیش از 100 میلیون نسخه فروش داشته است.
 
همچنین کاربرانی که از کنسول ایکس باکس 360 مایکروسافت برای انجام این بازی استفاده کرده‌اند، بیش از دو میلیارد ساعت زمان طی دو سال گذشته صرف این بازی کرده‌اند.
 
شرکت موجانگ ظاهرا سالانه بیش از 350 میلیون دلار از طریق این بازی درآمد دارد و شرکت فیلمسازی برادران وارنر حق ساخت فیلم سینمایی ماین‌کرافت را خریداری کرده‌ است. همچنین نکته حائز اهمیت این است که طیف سنی کاربران این بازی از هشت تا 80 سال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.