امنیت

September 17, 2014
18:37 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64421

مایکروسافت ویندوز 2003 را رها می‌کند

شرکت مایکروسافت ظرف کمتر از یک سال آینده پشتیبانی نرم‌افزاری از تعداد زیادی از کامپیوترهای جهان را متوقف می‌کند که روی میلیونها شغل و سازمان تاثیر خواهد گذاشت.
 
 
به نقل از سایت مایکروسافت، سخنگوی مایکروسافت گفت: این شرکت از 14 ژوئیه 2015 به ارائه‌ آپدیت‌های امنیتی، پشتیبانی و فنی برای ویندوز سرور 2003 و ویندوز سرور R2 پایان خواهد داد.
 
ویندوز سرور 2003 بیش از یک میلیارد رایانه مورد استفاده توسط 23 میلیون شغل کوچک و بزرگ در سراسر جهان را پشتیبانی می‌کند.
 
مایکروسافت در حال تشویق کاربران ویندوز سرور 2003 به ارتقا به ویندوز سرور 2012 R2، مایکروسافت آزور و آفیس 365 ارتقا یابند.
 
دیوید مایر – کارشناس مایکروسافت که سیستمهای فناوری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به فروش می‌رساند، گفت: امیدوار است مشاغل به زودی اقدامی انجام دهند.
 
وی افزود: فروشندگان، مراکز درمانی و مشاغل حسابداری، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و سازمان‌های دولتی هنوز از ویندوز سرور 2003 استفاده می‌کنند.
 
هزینه متوسط برای ارتقای هر یک از این سرور‌ها 1500 دلار است.
 
مایر گفت: دلیل وجود ویندوز سرور 2003 این است که مشتریان از نرم‌افزار‌های خاصی استفاده می‌کنند که قادر به کارکردن روی یک ویندوز جدید‌ نیستند به همین دلیل این مساله حائز اهمیت است که هم‌اکنون روی نحوه‌ انتقال این نرم‌افزار‌ها به ویندوز جدید برنامه‌ریزی شود.
 
مشاغلی که سرور‌های خود را ارتقا ندهند ممکن است با اختلالات کاری و تهدید‌های امنیتی مواجه شوند.
 
وی با بیان اینکه ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم که برای این منظور با یک سازمان با تجربه همکاری کنند تاکید کرد که این واقعا برای کاربران خوب است که یک برنامه‌ منظم داشته باشند زیرا احتمال اختلال در کار وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.