تلفن همراه

گوشی

September 21, 2014
21:12 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64490

آنچه برند موبایل در مورد شما می‌گوید

HS 2.jpg

سینا: با عرضه iPhone 6 تحقیقات جدید از Expoential Interactive نشان داد که سلیقه برندی افراد در مورد صاحبان آن اطلاعاتی را می‌دهد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، Exponetial یک شرکت هوشمند بازاریابی دیجیتال است که به طور ناشناس رفتار ۱٫۷ میلیون کاربر تلفن همراه در بریتانیا را بررسی می‌کند تا علاقه‌مندی‌ها به مباحثی همچون مشاهیر، فیلم‌، ورزش، مسافرت و ماشین‌ها را بسنجد.
 
مشاهیر
افرادی که از iPhone استفاده می‌کنند ۱۶ برابر بیشتر از دیگران به بِرد پیت علاقه دارند، درصورتی که کاربران موتورولا معمولا ۸۹ برابر دیگران به Emma Watson علاقه نشان داده‌اند. معمولان طرفداران ورزش بیشتر از نوکیا استفاده می‌کنند به صورتی که ۲۷ برابر بیشتر از دیگران به لیونل مسی علاقه نشان داده‌اند و این ارقام در خریداران HTC 15 برابر به Roger Federer و سامسونگ ۱۲ برابر رافائل نادال بوده است.
 
فیلم و موسیقی
کاربران ال‌جی ۴٫۴ برابر بیشتر از دیگران به فیلم‌های زامبی علاقه دارند و ژانر جنایی در کاربران iPhone 4.3 برابر دیگران است. فیلم‌های موزیکال در طرفداران نوکیا ۳٫۸ برابر، ترسناک در کاربران HTC 3.9 برابر و علمی تخیلی ۵٫۳ برابر بیشتر از دیگران بوده است.
 
ورزشی
کاربران iPhone ماجراجوتر از دیگران هستند، آنها ۱۴ برابر دیگران به مسابقات رالی علاقه دارند. طرفداران رقیب اصلی آنها یعنی سامسونگ ۲۳ برابر دیگران به بسکتبال علاقه نشان داده است. طرفداران سونی ۲۲ برابر از میانگین افراد به اسکی روی یخ علاقه نشان داده اند در مورد اسکیت برد طرفداران ال‌جی با ۱۴ برابر بیشتر از دیگران پیشتاز بوده‌اند. از طرف دیگر در وزرش‌های ملایم‌تر، همچون کریکت کاربران نوکیا ۲۰برابر دیگران و کاربران بلک‌بری ۹ برابر دیگران به گلف علاقه نشان داده‌‌اند.
 
ماشین‌ها
طرفداران گوشی سامسونگ و ال‌جی توجه بیشتری به محیط زیست دارند، کاربران ال‌جی ۳۱ برابر دیگران از ماشین‌های الکترونیک BMW استفاده می‌کنند و کاربران سامسونگ ۱۳ برابر دیگران به Toyota Prius (یکی از مشهورترین ماشین‌های هیبریدی جهان) علاقه نشان داده‌اند. کاربران iPhone علاقه بسیار زیادی به BMW نشان داده‌اند (۲۲ برابر دیگران به مدل ۵۳۰ علاقه نشان داده‌اند) درصورتی‌که طرفداران بلک‌بری ۳۶ برابر میانگین مردم Mini Cooper خریداری کرده‌اند.
 
منزل
کاربران ال‌جی که توجه بیشتری به محیط زیست دارند، هفت برابر دیگران از نیروی خورشیدی استفاده می‌کنند. کاربران سونی ۲۷ برابر دیگران به دنبال لوازم خانگی برای پاسیو هستند این در صورتی است که کاربران iPhone 19 برابر دیگران به جکوزی علاقه نشان داده‌اند.
 
مسافرت
کاربران iPhone 19 برابر میانگین افراد اسکی و ۵ برابر بیشتر از دیگران سفر دریایی را برای تعطیلات انتخاب می‌کنند. کاربران سامسونگ ۱۲برابر و کاربران HTC 6 برابر دیگران به سفرهای تجملی علاقه نشان داده‌اند. طرفداران Motorola 5 برابر دیگران سفرهای ماجراجویانه را انتخاب می‌کنند و کاربران ال‌جی و سونی نیز بیشتر از دیگران به سفرهای طولانی علاقه دارند.
کاربران iPhone 9 برابر بیشتر به سفرهای اروپایی و علی الخصوص ترکیه می‌روند، این در صورتی است که طرفداران HTC 15 برابر بیشتر سربیا را برای سفر جستجو می‌کنند.
 
فرانسسکا باکر، مدیر مفاهیم Exponential گفته است: به طورخلاصه می‌توان گفت، کاربران HTC بیشتر به خانواده علاقه دارند، کاربران نوکیا کمتر از دیگران به دنبال فناوری‌های روز هستند، کاربران سامسونگ معمولا افراد مسن‌تر هستند و تاجران معمولا از بلک‌بری استفاده می‌کنند و با این الگو می‌توان دریافت که برای هر فرد چه گوشی مناسب است. برای نمونه، کاربران iPhone معمولا افراد جوان هستند ولی بیشتر از دیگران سفرهای دریایی را رزرو می‌کنند که نوعی تعطیلات برای بزرگسالان است.
 
عملا این نوع داده‌ها برای تبلیغات موثرتر می‌تواند بسیار موثر باشد. برای نمونه، نشان داده شده است که کاربران موتورولا بیشتر از دیگران به Emma Watson علاقه نشان داده‌اند. در همین حین Mini Cooper در بین کاربران بلک‌بری طرفداران بیشتری دارد. باوجودی که لیونل مسی برای سامسونگ تبلیغات می‌کند ولی تاثیر بیشتری بر فروش نوکیا داشته است و کاربران نوکیا چهار برابر بیشتر از کاربران سامسونگ به این فوتبالیست علاقه نشان داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.