سیستم‌عامل و نرم‌افزار

September 24, 2014
11:19 چهارشنبه، 2ام مهرماه 1393
کد خبر: 64556

ماجرای برنامه‌نویس ۱۹ ساله‌ای که پیشنهاد کاری اپل را رد کرد

با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های همراه بسیاری از جوانان کم سن و سال فرصتی برای کسب درآمدهای چند میلیون دلاری پیدا کرده‌اند.
 
 
به نقل از ونچربیت، یکی از این افراد جوان 19 ساله ای به نام جان میر است که سال گذشته ترجیح داد به جای ادامه تحصیل در رشته رایانه در دانشگاه به طور تمام وقت بر روی شرکت و سایت نوپای خود فرسکونیوز وقت بگذارد و از این طریق کسب درآمد کند.
 
والدین وی در ابتدا از این اقدام پسرشان خوشحال نشدند، به خصوص که مادر وی از اساتید دانشگاه محل تحصیل او در نیویورک بود. اما بعد از مدتی پدر و مادر جان میر تصمیم گرفتند از این تصمیم فرزندشان حمایت کنند،  زیرا متوجه شدند او می تواند یک برنامه نویس رایانه موفق باشد و به طور مستقل زندگیش را ادامه دهد.
 
وی از اولین سال‌های تحصیل در دبیرستان یعنی از سال 2008 مشغول نگارش برنامه‌های همراه بود و این کار را با استفاده از خودآموزهای زبان برنامه نویسی سی شروع کرد. کار به جایی رسید که وی از سال های پایانی تحصیل در دبیرستان توانست برای خودش درآمد قابل ملاحظه ای کسب کند.
 
وی در اولین سال تحصیل در دانشگاه بابت برنامه نویسی و طراحی App  برای گوشی های آیفون تا بدان حد درآمد کسب کرد که توانست هزینه زندگی خودش را به تنهایی تامین کند. وی نه تنها هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه نیویورک را به دست آورد، بلکه توانست شرکت فرسکو را تاسیس و سایت فرسکو نیوز و برنامه همراه مربوطه را راه اندازی کند که امکانات آن ترکیبی از اینستگرام، توییتر و فلیپ بورد است. در واقع این  سایت عکس و اخبار را با هم ترکیب کرده و به کاربران عادی امکان می دهد آنها را در قالبی جذاب ارائه کنند.
 
وی حاضر نشده میزان درآمد خود را افشا کند و به ذکر این نکته اکتفا کرده که به اندازه بهترین مهندسان نرم افزار در بهترین شرکت های فناوری درآمد دارد.
 
علیرغم سن کم رزومه کاری جان میر بسیار پربار است و او توانسته برخی از محبوب‌ترین برنامه های آیفون را بنویسد. وی در مجموع حدود 40 برنامه همراه برای آیفون نوشته که اکثر آنها از طریق شرکت برنامه های همراه وی یعنی تپ مدیا عرضه شده اند.
 
یکی از این برنامه ها برای آیفون 4 موسوم به جاست لایت بسیار پرطرفدار بوده و دو میلیون بار دانلود شده است. برنامه دیگر محبوب طراحی شده توسط وی پرفکت شات است که سال قبل برای iOS 7 عرضه شد و در عرض چهار روز اول عرضه بیش از 60 هزار بار دانلود شد. این برنامه امروزه میلیون ها کاربر دارد.
 
برنامه اخیر با بررسی چشم افراد از طریق دوربین آیفون تلاش می کند تا بهترین عکس های گروهی را در بهترین وضعیت بگیرد. در واقع این عکس مشکل همیشگی عکس های گروهی را که در آنها معمولا چند نفر در حال پلک زدن یا وضعیتی نامناسب هستند برطرف می‌کند؛ ایده‌های هوشمندانه و در عین حال بسیار درآمد زا.
 
انتشار همین برنامه همراه باعث شد تا اپل جان میر را به همکاری دعوت کند. امری که رویای بسیاری از جوانان در دنیای فناوری است. اپل با ارسال ایمیلی برای جان میر از وی خواست تا به عنوان نیروی کارآموز در این شرکت مشغول به کار شود.  در صورت پذیرش این درخواست حقوقی به میزان 5723 دلار در ماه در انتظار میر بود.
 
اما او این پیشنهاد را رد کرد. استدلال وی این بود که خود را قلبا یک سرمایه گذار می‌داند و تمایلی ندارد برای کسی دیگر کار کند. وی افزوده که نگران از دست دادن چنین پیشنهادی نیست و اطمینان دارد اگر بخواهد بعدا می تواند مجددا چنین پیشنهادی دریافت نماید. زیرا دوستان نزدیک زیادی در این شرکت دارد و هرسال در همایش توسعه دهندگان این شرکت حضور می یابد.
 
میر از 16 سالگی در همایش مذکور حاضر بوده و البته اولین بار پدر وی بود که امور مربوط به ثبت نام وی را انجام داد و پسرش را برای این کار روانه سان فرانسیسکو کرد.
 
این نمونه ای است از فرصت هایی که تحولات دنیای فناوری و به خصوص پیشرفت های اخیر در حوزه تلفن های همراه هوشمند برای جوانان علاقمند به دنیای آی تی به ارمغان آورده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.