سیستم‌عامل و نرم‌افزار

September 26, 2014
20:05 جمعه، 4ام مهرماه 1393
کد خبر: 64567

SAP شرکت Concur را ۷.۳ میلیارد دلار خرید

شرکت آلمانی SAP، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای کسب و کار قصد دارد شرکت Concur را به قیمت ۷.۳ میلیارد دلار خریداری کند.
 
به گزارش رویترز، شرکت SAP موافقت کرده است شرکت Concur را که یکی از عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای مدیریت هزینه‌ها و امور مسافرتی است به قیمت ۷.۳ میلیارد دلار خریداری کند. مقامات Concur از مدتی قبل تصمیم به فروش این شرکت گرفته بودند. خدمات و محصولات این شرکت در حال حاضر مورد استفاده بیش از ۲۳ هزار مشتری است که شرکت‌های تجاری، نهادهای دولتی و دانشگاه‌ها جزء مهم‌ترین آن‌ها هستند. نرم‌افزار مدیریت هزینه‌ها و امور مسافرتی این شرکت نیز هم‌اکنون مورد استفاده ۲۵ میلیون کاربر قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود یک سوم از کاربران نرم‌افزارهای Concur جزء مشتریان نرم‌افزارهای شرکت SAP نیز هستند. شرکت SAP می‌کوشد با خرید این شرکت جای پای خود را در بازار راهکارها و خدمات پردازش ابری مستحکم‌تر کند. خرید این شرکت باعث خواهد شد تعداد کاربران خدمات پردازش ابری SAP از ۳۸ میلیون نفر به ۵۰ میلیون نفر افزایش یابد.
 
قیمت بالایی که قرار است SAP برای خرید Concur پرداخت کند، باعث کاهش ۳ درصد ارزش سهام این شرکت آلمانی شده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود انتظار دارد تا سال ۲۰۱۷ از مجموع ۲۲ میلیارد یورو درآمد پیش‌بینی‌شده بین ۳ میلیارد تا ۳.۵ میلیارد یورو از محل عرضه خدمات پردازش ابری کسب کند. اما حالا مدیر عامل SAP گفته است این رقم به خاطر خرید شرکت Concur افزایش خواهد یافت.
 
مقامات Concur چندی پیش خرید این شرکت را به اوراکل هم پیشنهاد کرده بودند، اما اوراکل با خرید آن موافقت نکرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.