تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 26, 2014
21:17 جمعه، 4ام مهرماه 1393
کد خبر: 64601

مشکلات محسولات همراه اپل پس از به‌روزرسانی

انتشار سیستم عامل IOS8 برای دستگاه‌های اپل در شرایطی است که کاربران این محصولات پس از به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به این سیستم عامل جدید با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
 
 
به نقل از پایگاه ایندیا تودی، اگرچه ارتقای گوشیها و تبلیت‌های اپل به IOS8 یک سری مزیت‌ها و قابلیت‌های جدید را به همراه دارد، اما کاربران اپل نسبت به بروز مشکلات مختلف در دستگاه‌های خود پس از به‌روزرسانی به این سیستم عامل شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند.
 
عملکرد
 
کند شدن دستگاه یکی از اصلی‌ترین شکایات کاربران آیفون‌ و آی‌پدهای قدیمی پس از ارتقا به IOS8 بوده است و در این میان آیفون 4s به دلیل قدیمی‌تر بودن سخت‌افزار بیشترین مشکل را پیدا کرده اما حتی کاربران آیفون 5 اس نیز با کند شدن دستگاه خود مواجه شده اند.
 
کاربران می‌گویند پس از ارتقا به IOS8 مرورگر سافاری صفحات اینترنتی را کندتر از قبل باز می‌کند و دائما مجبورند ارتباط وای- فای خود را ری استارت و جستجوی ویژه را غیرفعال کنند.
 
کاربران آی‌پد ایر نیز شکایت کرده‌اند که دستگاه آنها با افت شدیدی مواجه شده و مجبورند دستگاه‌ خود مدام ری‌استارت کنند.
 
طول عمر باطری
 
کاربران آیفون و آی‌پد یک کاهش قابل توجه در طول عمر باتری را پس از به روزرسانی به IOS8 تجربه کرده‌اند.
 
یکی از راه‌های این مشکل رفتن به بخش تنظیمات/ مصرف باتری و بررسی اینکه کدام نرم‌افزار‌ها باتری را مصرف می‌کند است. راه دیگر ارتقای عمر باتری خاموش‌ کردن نرم‌افزار‌هایی است که در پس زمینه دائما به اینترنت متصل هستند.
 
ارتباط وای-فای
 
مشکل دیگری که پس از ارتقا به IOS8 در دستگاه‌های اپل به وجود می‌آید کاهش سرعت وای فای است.
 
شکایات کاربران حاکی از این است که حتی دستگاه‌های جدیدی نظیر آیپد ایر، آیفون 5 اس و آید مینی که به نمایشگر رتینا مجهز هستند نیز با این مشکل مواجه شده‌اند تا جایی که حتی ارتباط وای-فای در فاصله ای که قبلا برقرار بود، پس از بروزرسانی قطع می‌شود و حتی تنظیم مجدد شبکه نیز این مشکل را حل نمی‌کند.
 
قطع شدن صدا
 
این مشکل در آی‌پد‌ها گزارش شده است و برخی کاربران شکایت کرده‌اند که صدای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های آنها قطع شده در حالی که صدای موسیقی و یوتیوب همچنان برقرار است.
 
کاربران می‌گویند: حتی در شرایطی که تنظیمات صدا در بالاترین سطح قرار دارد هیچ صدایی از گوشی خارج نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.