گوشی

September 27, 2014
23:33 شنبه، 5ام مهرماه 1393
کد خبر: 64618

صف‌کشی بی‌خانمان‌ها برای یک گوشی

ساعت‌ها در صف خرید تلفن‌های هوشمند جدید اپل می‌ایستند بی‌آنکه حتی یک بار فرصت داشته باشند صفحه آن را لمس کنند؛ این وضعیت بسیاری از کسانی است که از صبح روز فروش آیفون 6 در صف‌های طولانی و در شرایط ناخوشایند ایستادند تا بتوانند آنها را به دست دوستداران این برند برسانند.
 
 
روزهای اخیر در مقابل فروشگاه‌های اپل در نیویورک، منهتن و … مردمی دیده می‌شدند که ساعت‌ها و شاید بیش از یک روز وقت خود را برای ایستادن در صفهای طولانی خرید آیفون 6 صرف می‌کنند اما به نوشته سایت خبری ریکورد، همه این افراد موبایل نمی‌خواهند. این فرصت شغلی است که هر ساله اپل در اختیار مردم فقیری قرار می‌دهد که در اطراف فروشگاه‌های این برند زندگی می‌کنند تا در ازای دریافت مبلغ ناچیزی به جای خریداران واقعی در صف بایستند.
 
با نگاهی به مردمی که در شب پیش از رونمایی از تلفن جدید اپل جلوی در شرکت چادر زده بودند، به راحتی می‌توان حدس زد که بسیاری از آنها قدرت پرداخت هزینه خرید این تلفن‌ها را ندارند و افرادی به آنها پول می‌دهند تا در صف بایستند.
 
در گزارش‌هایی که از این افراد آمریکا تهیه شده دیده می‌شود برخی از خریداران اولیه تلفن جدید اپل از اهالی چین ساکن در آمریکا هستند که به محض خرید آیفون 6 آن را به تاجران می‌فروشند. سپس تجار این تلفن‌ها را به چین، جایی که بیشترین خریداران چنین کالاهای لوکسی را دارد، صادر می‌کنند. حتی برخی از شرکتهای هنگ کنگی به این چینی‌ها پول پرداخته‌اند تا در صف بایستند.
 
بسیاری از این واسطه‌های خرید تلفن هوشمند جنجالی اپل که گاهی بیش از یک روز وقت خود را در خیابان سپری می‌کنند، در معرض خطر دستگیری و یا تهدید به مرگ از سوی خریداران بعدی هستند و این درحالی است که بین این واسطه‌ها کودکان نیز دیده می‌شوند.
 
البته با توجه به اینکه شرکت اپل تا کنون اعلام نکرده است که چه زمانی فروش آیفون 6 در چین آغاز می‌شود؛ امسال تقاضا برای خرید پیش از موعد در چین افزایش پیدا خواهد کرد که این امر به معنای افزایش افرادی است که در ازای پول در صف می‌ایستند.
 
طی روزهای گذشته برخی از مراکز نمایندگی فروش اپل، هر دو سایز آیفون 6 را تمام کرده‌اند. فروش این موبایل از بیستم سپتامبر در نمایندگی‌های اپل در آمریکا آغاز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.