امینت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 28, 2014
8:21 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64628

دبیرشورایعالی فضای مجازی: سیاست ما فیلتر کردن نیست

 
انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه امنیت سایبری گفت‌: سیاست ما، فیلتر کردن نیست بلکه فرهنگ سازی است. اگر کاربران به درستی از شبکه های اجتماعی استفاده کنند، مشکلی پیش نمی آید.
 
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شورای عالی فضای مجازی در اولین نمایشگاه امنیت سایبری ایران، برنامه های ویژه خود با هدف تامین امنیت ملی را معرفی کرد. دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران، با اشاره به برنامه های این شورا در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور گفت: با توجه به ضرورت تامین امنیت در فضای سایبری کشور، شورای عالی فضای مجازی تدوین "برنامه ملی امنیت سایبری" را با هدف شکوفایی صنعت افتا در دستور کار خود قرار داده است.
 
محمدحسن انتظاری با بیان اینکه برنامه ملی امنیت سایبری در مرحله آماده سازی است، افزود: پس از آماده سازی این برنامه به تصویب شورای عالی فضای مجازی می رسد.
 
انتظاری با تاکید بر لزوم اصلاح نگاه فناورانه به امنیت فضای سایبری گفت: باید به سمت نگاه انسان‌مدارانه حرکت کنیم و در این رابطه نیازمند مدیریت راهبردی با تدوین قوانین و مقررات هستیم. او با بیان اینکه در حوزه امنیت فضای مجازی نیز باید از تجهیزات داخلی استفاده شود، ادامه داد: در این مسیر تاکید اصلی بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و ضرورت ملی در راه‌اندازی سریعتر این شبکه است.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه استفاده از تجهیزات بومی به معنای قطع ارتباط با فناوری بین المللی نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت بومی بودن این شبکه، تجهیزات مورد استفاده در آن نیز باید براساس توانمندی داخلی باشد تا مدیریت امنیت فضای مجازی کشور در دستان خودمان باشد.
 
آقای انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت‌: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ملی ضروری است و به زودی با استفاده از دانش داخلی این شبکه راه اندازی می‌شود.
 
وی در مورد امنیت این شبکه افزود: توانمندی داخلی به حدی رسیده است که امنیت اطلاعات را تضمین کند و از لحاظ امنیتی مشکلی احساس نمی‌شود. وی در در مورد فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه نظیر وایبر گفت: سیاست ما، فیلتر کردن نیست بلکه فرهنگ سازی است. اگر کاربران به درستی از شبکه های اجتماعی استفاده کنند، مشکلی پیش نمی آید. مسئولینی هم که به فکر فیلتر کردن هستند، خطر را در بعد امنیتی می‌بینند. اگر مردم اطلاعات مهم و شخصی خود را بر روی این شبکه ها به اشتراک نگذارند خطری آنها را تهدید نمی‌کند.
 
وی در پایان گفت: اگر قرار است که این شبکه های اجتماعی فیلتر شود، باید یک برنامه بومی جایگزین در نظر گرفته شود تا کاربران کمبودی احساس نکنند.
 
گزارش از : اسدالله سعادت مقدسی
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.