امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

September 28, 2014
21:28 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64635

تاکید دبیرشورایعالی فضای مجازی بر حمایت از نرم افزارهای داخلی موبایل

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر حمایت از برنامه های ملی و داخلی برای استفاده از نرم افزارهای پیام رسان گفت: مرکز ملی فضای مجازی برنامه مشخص در حوزه نرم افزارهای موبایلی را در دستور کار قرار داده است که به زودی نتایج آن اعلام می شود.

 
محمدحسن انتظاری در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه امنیت سایبری گفت: موضوع فیلتر نرم افزارهای موبایل مربوط به تصمیم کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ است و شورای عالی فضای مجازی در حوزه سیاستگذاری کلان در این بخش برنامه ریزی می کند و به تعیین مصادیق کاری ندارد.
 
وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی برنامه مشخص و معینی برای به کارگیری نرم افزارهای داخلی و مدیریت منسجم برای استفاده مفید و مناسب خانواده ها از این نرم افزارها دارد گفت: یکی از این موارد استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ خانگی خواهد بود که به زودی برنامه های اجرایی آن اعلام می شود.
 
وی در مورد پیوست فرهنگی نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز گفت: پیوست فرهنگی در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است که در اولین جلسه ای که قرار است برگزار شود مورد تصویب شورا قرار می گیرد.
 
به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی نسل سوم و چهارم موبایل بعد از تصویب پیوست فرهنگی و ابلاغ آن به وزارت ارتباطات و دستگاه های مربوطه باید عملیاتی شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از شبکه هایی مانند وایبر و لاین استفاده می کند و یا خیر گفت: از این شبکه های موبایل استفاده نمی کنم و معتقدم که باید روی توانمندی های داخلی که امنیت کشور را تضمین می کند تکیه شود البته باید نیاز مردم در این زمینه نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
انتظاری در مراسم افتتاحیه نیز با بیان اینکه برنامه های ویژه ای در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده گفت: هم اکنون در حال تدوین برنامه ملی امنیت سایبری هستیم که در جهت شکوفایی صنعت امنیت فضای مجازی و ملی شدن آن اقداماتی را انجام دهیم که این برنامه هم اکنون در حال آماده سازی برای تصویب در شورای عالی فضای مجازی است.
 
وی با بیان اینکه نگاه فناورانه به امنیت فضای سایبری باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: این حوزه باید به سمت نگاه انسان مدارانه حرکت کند. بر این اساس نیازمند مدیریت راهبردی با تدوین قوانین و مقررات هستیم تا بتوانیم تحولات سریع کشور به سمت مجازی شدن را مدیریت کنیم.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه تاکید اصلی ما بر روی شبکه ملی اطلاعات است، خاطرنشان کرد: ضرورت ملی این است که این شبکه هرچه سریع تر پیاده سازی شود از این رو قرار است تجهیزات شبکه ملی در قالب تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری با توانمندی داخلی اجرایی شود و در حوزه امنیت مجازی نیز از تجهیزات داخلی استفاده شود. تاکیدمان این است که مدیریت امنیت فضای مجازی کشور باید در دستان خودمان باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.