رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

September 28, 2014
21:48 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64640

یک شبکه اجتماعی بدون آگهی رقیب فیس‌بوک شد

با افزایش اعتراض‌ها به فیس بوک به علت کثرت آگهی‌های تبلیغاتی به نمایش درآمده برای کاربران یک شبکه اجتماعی بدون آگهی به نام الو (Ello) برای علاقمندان راه اندازی شده است.
 
به گزارش فارس به نقل از بیزینس ویک، این شبکه تابدان حد محبوب شده که در عرض یک ساعت 31 هزار نفر به آن پیوسته‌اند. علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس ello.co از امکانات این شبکه مطلع شوند، البته در حال حاضر حضور در آن تنها با دریافت دعوت نامه ممکن است.
 
در کنار ناراحتی از حجم تبلیغات تحمیل شده به کاربران فیس‌بوک، دلیل دیگر استقبال از الو سیاست فیس بوک در مجبور کردن کاربران به انتشار اسامی واقعیشان بوده که باعث واکنش منفی بسیاری از افراد شده است.
 
کاربران الو مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی می توانند با ارسال پست، عکس، افزودن دوستان و تعقیب کردن افراد یک شبکه اجتماعی خاص برای خود تشکیل دهند. آنها می توانند برای افراد تماس گیرنده از برچسب دوست یا پرسروصدا استفاده کنند تا آنچه را که دوست دارند ببینند به شیوه ای مناسب طبقه بندی کنند.
 
این شبکه اجتماعی به صراحت خود را ضدفیس بوک دانسته و به کاربران این شبکه اجتماعی هشدار می‌دهد که همه لینک‌ها و دوستی ها و داده های انها ردگیری می شود و آگهی دهندگان داده های آنان را خریداری می کنند تا تبلیغات بیشتری را برایشان نمایش دهند. در واقع کاربر فیس بوک محصولی است که خرید و فروش می شود.
 
در ادامه آمده است: ما باور داریم شبکه اجتماعی ابزاری برای توانمندسازی است نه ابزاری برای فریب، اجبار و سوءاستفاده. جایی است برای برقراری ارتباط و گرامیداشت زندگی. شما یک محصول نیستید. جالب آنکه کاربران تنها پس از اعلام موافقت با این بیانیه می توانند به شبکه الو بپیوندند.
 
شبکه یاد شده که هنوز در مرحله آزمایشی است یک سال قبل با همراهی یک گروه کوچک 100 نفره راه اندازی شد و از آوریل سال 2014 وارد مرحله جدیدی شده ، ولی هنوز زمان عمومی شدن آن مشخص نیست. کارشناسان معتقدند هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت الو زود است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.