امینت

تلفن همراه

فناوری

September 30, 2014
9:20 سه شنبه، 8ام مهرماه 1393
کد خبر: 64661

استفاده از ضربان قلب به جای کلمه عبور

محققان یک دستبند ساده طراحی کرده‌اند که روشی تازه برای شناسایی هویت مالکان گوشی‌های هوشمند، اتومبیل‌ها و حتی مسافران هواپیماها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
 
به نقل از فوربس، این دستبند با دریافت اطلاعات مربوط به ضربان قلب هر فرد مالکیت وی بر گوشی هوشمند، خودرو و … را تشخیص داده و اجازه استفاده از این وسایل را فراهم می آورد. از این روش می‌توان برای شناسایی هویت مسافران یک پرواز هم استفاده کرد تا دیگر نیازی به صدور کارت پرواز نباشد.
 
آندرو دی سوزا رییس شرکت کانادایی Bionym که  دستبند Nymi  را ابداع کرده می‌گوید این روش تصدیق هویت افراد جهان فناوری را دگرگون کرده و استانداردهای امنیتی را ارتقا خواهد بخشید. در این روش دیگر نیازی به استفاده از کلمه عبور برای قفل کردن گوشی و رایانه و استفاده از اوراق هویت گوناگون در اماکن عمومی نیست و صرفا از ضربان قلب افراد که در مورد هر انسانی خاص و بی همتاست استفاده می‌شود.
 
دی سوزا در توضیح این مساله می گوید: هر بار که عضلات قلب منبسط و منقبض می‌شوند، پالس‌های الکتریکی خاصی تولید شده و این به ما امکان می دهد تا آن شخص را بر مبنای سیگنال های الکتریکی قلب او شناسایی کنیم. با این کار مشکل شناسایی هویت افراد حل می شود.
 
Bionym یک شرکت نوپاست که 14 میلیون دلار بودجه برای اجرای این طرح جمع آوری کرده و تست های موفقی را برای بررسی کیفیت دستبند Nymi به اجرا درآورده است. شرکت مذکور ده هزار دستبند از این نوع را پیش فروش کرده و قرار است از پاییز امسال فروش عمومی آنها را آغاز کند.
 
برقراری ارتباط این دستبند با وسایل و برنامه های مختلف از طریق فناوری بلوتوث صورت می گیرد و به عنوان مثال با استفاده از آن می توان حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی را نیز کنترل نمود. دستبند Nymi به جای کلید برای باز و بسته کردن درب منزل یا خودرو هم قابل استفاده بوده و می توان از آن برای کنترل وسایل منزل مانند ترموستات، دستگاه پخش موسیقی و … استفاده کرد.
 
شرکت سازنده همچنین مذاکراتی را با شرکت های کارت اعتباری، هتل ها، بانک ها، خطوط هواپیمایی، شرکت های خودروسازی و حتی نهادهای دولتی برای استفاده از این دستبند آغاز کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.