اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 5, 2014
22:19 یکشنبه، 13ام مهرماه 1393
کد خبر: 64678

رگولاتور: 36 میلیارد تومان برای ساماندهی دفاتر ICT روستایی اختصاص یافت

به منظور حمایت از دفاتر ICT روستایی 36 میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز این دفاتر در اختیار شرکت پست قرار گرفت.

علی اصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به این که گسترش ارتباطات و استفاده از فناوری اطلاعات در روستاها گام بزرگی برای رفع مشکلات روستائیان است، گفت: به منظور ساماندهی این دفاتر امسال 36 میلیارد تومان بودجه به دفاتر ICT روستایی، اختصاص دادیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تدوین مدل و اجرای پایلوت ارایه خدمات ارزش افزوده به روستاییان بر بستر ایجاد شده خبر داد و گفت: به منظور تحقق هر چه بیشتر دولت الکترونیکی، در نظر داریم با تعامل با دستگاهای ذیربط، محتوای مورد نیاز پروژه هایی همچون سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، گردشگری الکترونیکی، وب آگهی را در بستر ایجاد شده فراهم کنیم.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره هماهنگی وزارت ارتباطات با وزارت جهاد کشاورزی برای راه اندازی شبکه ICT کشاورزی تصریح کرد: در کشورهای دیگر، دولت‌ها درصدد ارائه اینترنت پر سرعت به روستاها هستند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که به کمک فناوری اطلاعات تولید افزایش یافته و باعث تسهیل در بازاریابی محصول خواهد شد.
عمیدیان با اشاره به انجام مطالعات پروژه سلامت الکترونیکی با همکاری نهادهای مرتبط و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از زمینه سازی جهت اجرای پایلوت این پروژه خبر داد و افزود: باید با ارایه فواید و مزایای این خدمات نظر مثبت مسوولان و مردم جلب شود.
معاون وزیر ارتباطات، در ادامه ارتباط دهی به 200 روستای زیر 20 خانوار فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی و تبدیل ارتباط عمومی برخی از روستاهای پر جمعیت به تلفن خانگی را از برنامه های سال جاری این سازمان برشمرد و گفت: براساس مصوبه 156 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، رگولاتوری به عنوان نهاد مسوول و مجری USO تعیین شده که در این راستا با جدیت به دنبال اجرای وظایف خود است.
عمیدیان در ادامه درباره اجرای طرح USO در سال 93 نیز به ارائه اینترنت پرسرعت (ADSL) در چهار هزار نقطه روستایی بالای 70 خانوار خبر داد و افزود: ارایه اینترنت پر سرعت بی سیم در 8 هزار روستای دارای ارتباط تلفنی WLL و GSM  روستایی و حمایت از دفاتر ICT روستایی از دیگر برنامه های سال جاری است که در حال اجراست.
وی در عین حال با اشاره به برخورداری یک هزار و 630 روستا از امکان تلفن خانگی از محل اجرای طرح USO در سه سال گذشته، از واگذاری، یک ارتباط(تلفن) عمومی با اجرای طرح USO به هزار و 200 روستا خبر داد.
 
معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 200 روستای بالای 20 خانوار فاقد ارتباط تلفن ثابت هستند که با برنامه پیش بینی شده تا پایان سال جاری، به تمام این روستاها، تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه و اینترنت در حد GPRS واگذار خواهد شد.
 
گفتنی است، در یک سال گذشته 631 خط تلفن خانگی واگذار شد. این در حالی است که در مجموع دولت های نهم و دهم تنها 550 خانوار از نعمت تلفن خانگی از محل اعتبارات USO  بهره مند شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.