تلفن همراه

گوشی

October 7, 2014
6:42 سه شنبه، 15ام مهرماه 1393
کد خبر: 64731

شارژ تلفن همراه در کیوسک های قدیمی تلفن

با ابداع گروهی از محققان جوان در انگلیس از این پس مشکلی تحت عنوان پایان شارژ باتری تلفن همراه در خیابان و اماکن عمومی وجود نخواهد داشت.
 
 
گرچه بسیاری از تولید کنندگان تلفن همراه در جهان از نوآوری های خود در زمینه طراحی باتری هایی با طول عمر بیشتر خبر می دهند اما این مشکل زمانی که در خیابان و دور از شبکه برق روی دهد دست کمی از یک فاجعه نخواهد داشت!
 
اکنون پروژه Solarbox در لندن راه حلی برای پایان این نگرانی عنوان شده است. استفاده از این کیوسک های تلفن بسیار ساده است. فردی که شارژ باتری تلفن همراهش رو به پایان است پس از ورود به این کیوسک ها که دقیقا شبیه کیوسک های تلفن مسقف قدیمی است، تلفن همراه خود را به شارژری که قابلیت اتصال با گوشی مورد نظر را داشته باشد متصل می کند.
 
نکته مهم درخصوص این نوآوری تأمین برق لازم برای شارژ گوشی ها از طریق صفحات خورشیدی است که در قسمت بالایی کیوسک ها نصب شده اند.
 
این صفحات خورشیدی توان تولید برق تا 150 وات را دارند. برق تولید شده از این طریق به وسیله کابل های مخصوصی به ترمینالی منتقل می شود که چند رابط شارژی به آن متصل است. بدین ترتیب به نیاز افراد مختلف با گوشی های متنوع پاسخ داده می شود.
 
اخیرا 6 دستگاه از این کیوسک ها در لندن راه اندازی شده است. برآوردهای اولیه نشان می دهد تنها با توقف 12 دقیقه ای در این کیوسک ها تا 20 درصد باتری شارژ می شود که برای استفاده در دقایق پیش رو کافی به نظر می رسد.
 
این نوآوری به تازگی جایزه ویژه ای در زمینه ابتکارات دوست دار محیط زیست در لندن دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.