اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 8, 2014
7:21 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1393
کد خبر: 64752

ارائه تلویزیون اینترنتی در گروی رضایت صدا‌وسیماست!

در حالی که ارائه خدمات آی تی مدیا به دلیل عدم رضایت صدا‌وسیما هنوز مجوز نگرفته است، برخی شرکت‌ها این خدمت را به صورت پایلوت و تنها به مشترکان بی آی تی و سازمانی ارائه می‌کند.
 
 
حسن جوند – معاون فنی شرکت آی‌سیما – در یک نشست خبری در دومین روز برگزاری نمایشگاه تله‌کام با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که خدمات تی وی مدیا در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، یزد، اصفهان، گرگان و قزوین به صورت پایلوت به مشترکان بی آی تی ارائه می‌شود، اظهار کرد: دریافت مجوز برای ارائه‌ خدمات تی وی مدیا بحثی است که باید بین صدا‌وسیما و شرکت مخابرات و براساس قانون اساسی و اصول انحصار حل شود.
 
وی با تاکید بر این‌که شرکت آی‌سیما تنها سرمایه‌گذار و ارائه‌دهنده سرویس تی وی مدیا است، تصریح کرد: این شرکت در بحث دریافت مجوز دخالتی ندارد و بحث دریافت پروانه برای راه‌اندازی آی تی مدیا باید بین صدا‌وسیما و مخابرات حل شود.
 
این کارشناس حوزه مخابرات با اشاره به این‌که مخابرات برای راه‌اندازی آی تی مدیا تعامل سازنده‌ای می‌کند، افزود: در حال حاضر مخابرات با این‌که مجوز ارائه‌ خدمات این سرویس به مشترکان عمومی را ندارد اجازه نصب تجهیزات و ارائه خدمات پایلوت را داده است.
 
وی با تاکید بر این‌که به اعتقاد واعظی وزیر ارتباطات خدمات آی تی مدیا نیاز جامعه امروز است، خاطر نشان کرد: در صورتی که سرویس آی تی مدیا به مشترکان عمومی ارائه شود این سرویس در دو نوع نرم‌افزاری برای اجرا روی کامپیوتر و سخت‌افزاری به صورت سه تاپ باکس ارائه خواهد شد.
 
جوند با بیان این‌که سرویس آی تی مدیا تمام محتوای حال حاضر صدا‌وسیما و آرشیو این سازمان را در اختیار مشترکان قرار خواهد داد، گفت: علاوه بر آن هیچ فیلمی اعم از ایرانی و غیرایرانی نیز بدون داشتن مجوز و حقوق کپی رایت امکان انتشار روی شبکه آی تی مدیا را نخواهد داشت.
 
این کارشناس حوزه مخابرات همچنین اظهار کرد: هزینه اشتراک ماهیانه برای هر یک از کاربران جهت استفاده از سرویس آی تی مدیا 15 هزار تومان خواهد بود که این رقم در تعامل با مخابرات ممکن است تغییر کند.
 
وی با بیان این‌که شبکه‌های پایلوت آی تی مدیا در حال حاضر 100 مشترک بی ای تی دارد، اظهار کرد: تمام تجهیزات پایلوتی که در شش استان کشور نصب شده برای ارائه‌ سرویس به 1400 مشترک کافی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.