امینت

تلفن همراه

رگولاتوری

October 10, 2014
16:47 جمعه، 18ام مهرماه 1393
کد خبر: 64783

رگولاتوری: رومینگ ملی برای مشترکان هزینه‌بر نیست

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با اشاره به این‌که اجرای طرح رومینگ برای مشترکانی که از آن استفاده می‌کنند هزینه مضاعفی در بر نخواهد داشت، گفت:‌ اپراتورها ملزم هستند در صورت میزبان بودن، خدمات را با همان کیفیتی که به مشترکان خود ارائه می‌کنند به دیگر مشترکان نیز ارائه دهند.

مرادی در سومین روز نمایشگاه تله‌کام طی یک کارگاه با اشاره به این‌که سرویس رومینگ به اپراتورهای که به تازگی کار خود را در ارائه سرویس‌های تلفن همراه شروع کرده‌اند کمک می‌کند که خدماتشان را با کیفیت بالا به مشترکان ارائه دهند، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه رومینگ علاوه بر آن که برای مشترکان رایتل با همکاری همراه اول و ایرانسل اعمال می‌شود طی قراردادی بین دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز ایجاد شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مبنای اجرای طرح رومینگ ملی حمایت از حقوق مشترکان است زیرا این طرح این امکان را به وجود می‌آورد که مشترکان در نقاطی که اپراتورشان امکان سرویس دهی را ندارد از شبکه سرویس سایر اپراتورها استفاده کنند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی با اشاره به این‌که پوشش شبکه سیار یک پوشش نقطه‌ای است، تصریح کرد: لازم است فرهنگ استفاده از تلفن همراه در کشور اصلاح شود زیرا در حال حاضر کاربران تلفن های همراه در مسافت‌های طولانی از این شبکه استفاده می‌کنند که علاوه بر این که هزینه بالایی در پی دارد باعث می‌شود در نقاطی که شبکه سیار اپراتورشان پوشش دهی می‌کند ارتباط آن‌ها قطع شود.
 
مرادی همچنین ضمن ابراز امیدواری از این که شبکه نسل سوم ارتباطی (3G) طی سال‌هیا آینده بهبود پیدا کند، افزود: در این راستا شرایط پهنای باند نیز برای استفاده از خدمات نسل سوم مناسب خواهد شد.
 
وی همچنین درباره نارضایتی برخی مشترکان از تعرفه خدمات اینترنتی اپراتورها، گفت: معمولا زمانی که یکی از مشترکان از بسته‌های اینترنتی اپراتورها استفاده می کند به پیغام مبنی بر اتمام بسته مورد نظر توجهی ندارد بنابران استفاده مشترکین از شبکه اینترنتی طبق تعرفه عادی محاسبه خواهد شد که همین امر باعث افزایش هزینه‌های مشترک و نارضایتی‌اش می‌شود.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی ادامه داد: بنابراین توصیه رگولاتوری به مشترکان این است که به پیام‌هایی که از شبکه اپراتورهایشان دریافت می کنند توجه کافی را داشته باشند.
 
همچنین مهدوی – مدیر کل دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات رادیویی – با اشاره به این‌که شکایات مشترکان از شرکت‌های اینترنتی و اپراتورها حداکثر ظرف 30 روز رسیدگی خواهد شد، گفت: مشترکان می‌توانند با استفاده از سامانه 195 شکایات خود را به اپراتورشان اعلام کنند.
 
وی با بیان این‌که سامانه 195 سامانه‌ای است که از سوی سازمان تنظیم مقررات برای رسیدگی به شکایات مشترکان اپراتورها و یا شرکت‌های اینترنتی راه اندازی شده است، اظهار کرد: از طریق این سامانه پس از آن‌که یک مشترک شکایت خود را به اپراتور مورد نظر خود اعلام می کند اپراتور فرصت دارد طی 15 روز به شکایت اعلام شده رسیدگی کرده و پاسخگویی کند درغیر این صورت سازمان رگولاتوری ورود می‌کند و شرکت را موظف می کند که طبق تعهدات پروانه به شکایت مشترک رسیدگی کرده و رضایت وی را چه از طریق پرداخت خسارت و چه خدمات جلب کند.
 
این عضو رگولاتوری با بیان این‌که بسیاری از شکایاتی که متقاضیان از اپراتورها یا شرکت‌های اینترنتی دارند مسائلی است که به بخش‌های حاکمیتی مربوط می‌شود و خارج از اراده اپراتورها است، گفت: درباره این گونه مسائل که از اختیار شرکت‌های اینترنتی خارج است نمی توان به شکایات مشترکان رسیدگی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.