اپراتورها

تلفن همراه

October 10, 2014
20:44 جمعه، 18ام مهرماه 1393
کد خبر: 64800

غروب پانزدهمین نمایشگاه بی‌فروغ تلکام

پانزدهمین نمایشگاه تلکام درحالی روز گذشته به کار خود پایان داد که کاملا کم‌فروغ و با استقبال اندک مخاطبان این حوزه برگزار شده بود.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ مهر ماه بهمدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد اما به رغم استقبال اندک از آن، حتی جانمایی غرفه‌ها نیز در مقایسه سال گذشته هیچ تغییری نکرده بود و اندک تغییر و خلاقیت و نوآوری از سوی برگزارکنندگان این نمایشگاه برای نمایش دستاورهای بزرگان صنعت ارتباطات کشور وجود نداشت.
در این میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه هم برخلاف چند سال قبل که محصولاتی رقابتی و قابل عرضه برای بازدیدکنندگان داشتند، امسال با دست پر به این نمایشگاه نیامده بودند و تنها نمایشگاه با مساحتی قابل توجه اما دست خالی به کار خود پایان داد.
نکته بارز این نمایشگاه مانور اپراتورهای تلفن همراه روی عرضه خدمات نسل‌های سوم و چهارم موبایل و در کنار آنها معرفی محتواهای آماده قابل عرضه روی این پهنای باند پرسرعت بود و حتی آنها نیز رمقی برای رقابت با یکدیگر همچون سال‌های قبل نداشتند.
بی‌رونقی نمایشگاه در بخش دولتی نیز قابل توجه بود و به غیر از روز نخست برگزاری نمایشگاه که تیمی از مدیران دولتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای افتتاح نمایشگاه همراه می‌کردند، معدود مدیرانی تلکامی و غیرتلکامی در دیگر روزهای برگزاری، از نمایشگاه بازدید کردند.
نمایشگاه کم‌فروغ تلکام در سال جاری حاکی از بازگشت آن به وضعیت واقعی است. نمایشگاهی که همه آن در محتوای قابل عرضه اپراتورهای موبایل خلاصه شده است و آنها نیز امسال تمایلی به نمایش فاکتورهای رقابتی خود نداشتند و تنها برنده تلکام پانزدهم تیم برگزارکننده آن بود که از محل رقابت‌های نمایشی درآمد هنگفتی را از محل تبلیغات محیطی و سالن‌های اختصاصی و غرفه‌های عریض و طویل به جیب زد.
طبق اعلام قبلی برگزارکننده نمایشگاه تلکام، ۲۱۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۶۸ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها در فضایی حدود ۳۰ هزار متر مربع فضای تحت پوشش این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.
این نمایشگاه از اولین دور برگزاری توسط شرکت پالار سامانه با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری و حمایت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متولی صنعت مخابرات و ارتباطات کشور، به صورت سالیانه طی ۱۵ دوره متوالی از سال ۱۳۷۹ به صورت تخصصی بین‌المللی برگزار شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.