اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

October 12, 2014
21:30 یکشنبه، 20ام مهرماه 1393
کد خبر: 64836

مدیرعامل زیرساخت: استاندارد های بین المللی را اجرا کرده ایم

شرکت ارتباطات زیرساخت استاندارد های بین المللی را در سطوح تخصصی در این شرکت اجرا کرده است .

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت محمود خسروی معاون وزیر رییس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت که در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رییس سازمان استاندارد و مدیران و کارکنان شرکت های تابعه سخن می گفت ،با اعلام این مطلب افزود: بر همین اساس سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 ، استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی (18001:2007) ، سیستم های امنیت اطلاعات   (27001:2005) و سیستم موفقیت پایدار ISO 9004 در شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا شده است .
 
خسروی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مجری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری ارتباطات جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شده است و تاکنون سه دوره از این جایزه را اجرا کرده است .
وی در ادامه با اشاره دستاوردهای اجرای استاندارد ها ی تخصصی در شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: تعریف فعالیت های شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب 21 فرآیند،ایجاد ارتباط پیوسته و سیستمی بین فرآیندها،تلاش در جهت مشتری مداری و ایجاد و رضایت در مشتریان ،ایجاد همدلی و همنوایی در مجموعه کارکنان شرکت،ایجاد قابلیت ارزیابی فعالیت های شرکت به صورت علمی و سیستمی ،ایجاد رابطه سیستمی بین بخش ها و پرهیز از فعالیت های جزیره ای وکمک به مستندسازی و تدوین روش های منطقی و علمی انجام کار در شرکت از جمله دستاوردهای این استاندارد ها در شرکت ارتباطات زیرساخت است .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه گفت: نظام های اقتصادی ،تولیدی در هم تافته و بافته شده اند و کاملاً به هم وابسته اند و دیگر یک کالا ساخت تنها یک کشور نیست در این شرایط لازمه همکاری توجه به استاندارد بین المللی است .
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این نکته که شرکت ها و مؤسسات کوچک تنها در شرایطی می توانند از دایره فعالیت و رقابت خارج نشوند که محصولات و خدمات را طبق استانداردهای جهانی ارایه دهند .تصریح کرد:بهره گیری از استانداردهای بین المللی سبب افزایش تجارب و چـیرگی بر موانع کاذب کسب و کار می شود .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: این عصر را عصر ارتباطات نامیده اند ؛ تنها در شرایطی ارتباطات می تواند پیشران توسعه کشور باشد که از تجارب موفق ، استانداردهای جهانی و الگوی های کارآمد استفاده شود .
وی افزود: ایجاد پیونـد و همگــرایـــی میان تغییرات و تحولات با پایداری ، قابلیت اتکا و امنیت در شبکه ارتباطی و سرویس و خدمات آن تنها در سایه بهره گیری از استانداردهای مناسب امکان پذیر است .
 
خسروی بهره گیری از استانداردهای مناسب در حوزه ارتباطات و فـناوری اطلاعـات را سبب کاهش هزینه های پژوهش های کاربردی در حوزه کسب و کار دانست و توضیح داد این استاندارد ها در نهایت سبب افزایش بهره وری می شود .
وی توضیح داد: با توجه به چشم انداز "ایران هاب منطقه" و تبدیل ایران به گذرگاه شاهراه های ارتباطی منطقه خاورمیانه توجه ویژه به استانداردهای بین المللی در حوزه ارتباطات اجتناب ناپذیر است .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد :با توجه به تحولات گسترده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و مواجه با موضوعاتی همچون خصوصی سازی ، مناسبات جدید ، تولد مؤسسات و شرکت های مختلف در ابعاد از یکسو و مطالبات و انتظارات ذینفعان و مردم از سوی دیگر ،بهره گیری و بکارگیری از استاندارهای جهانی و رویه های مناسب در این زمینه بسیار راهگشاست .
وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های داخلی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایطی می توانند در بازار رقابتی موفق باشند که محصولات و خدمات خود را در چارچوب استانداردهای لازم ارایه کنند .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.