تلفن همراه

گوشی

October 13, 2014
19:39 دوشنبه، 21ام مهرماه 1393
کد خبر: 64846

در روز چند بار تلفن همراهتان را نگاه می‏کنید؟

ایسنا:‏ براساس پژوهش‏های‏ انجام‏شده یک شرکت آمریکایی، مردم از تلفن همراهشان به‌طور متوسط برای انجام‏دادن 221 فعالیت در روز استفاده می‏کنند. مطالعه جدید روی 2 هزار کاربر گوشی هوشمند نشان داد آنها به‌طور متوسط هر روز صبح ساعت 7:31 گوشی‏شان را نگاه می‏کنند تا رسانه‏های اجتماعی و ایمیل‏هایشان را بررسی کنند. همچنین، اکثر مردم پیش از اینکه از رختخواب بیرون آیند، آب‏و‏هوا را با استفاده از تلفن‏شان بررسی می‏کنند، اخبار را می‏خوانند و به یکی از دوستانشان یک یا دو پیام می‏فرستند.
افزون بر این، در این پژوهش مشخص شد افراد با استفاده از تلفن‏ همراه، زمان‏های حرکت قطارها را بررسی می‏کنند، فعالیت‏های بانکی‏شان را انجام می‏دهند و صبح اول وقت اینستاگرام خود را بررسی می‏کنند.
این تحقیق توسط آژانس بازاریابی Tecmar انجام شد و به گفته مقامات آن، بسیاری از مردم متوجه نیستند در روز چند بار گوشی‏هایشان را بررسی می‏کنند یا اینکه از آن برای انجام مسوولیتی ساده استفاده می‏کنند.
براساس نتایج حاصله، کاربران به‌طور متوسط بیش از 1500 بار از تلفن‏شان برای انجام مسوولیت‏های مختلف از جمله ارسال ایمیل، انجام بازی‏های رایانه‏ای و بررسی رسانه‏های اجتماعی استفاده می‏کنند و به‌طور میانگین، روزانه سه ساعت و 16 دقیقه را به تلفن همراهشان اختصاص می‏دهند.
در نتیجه تقریبا یک روز کامل در هفته به استفاده از تلفن همراه سپری می‏شود و جای تعجب نیست که از 10 کاربر چهار تن اعتراف کرده‏اند بدون گوشی‏هایشان احساس سردرگمی می‏کنند. بسیاری از کاربران نیز اعتراف کرده‏اند بدون اینکه خود متوجه شوند از تلفن‏هایشان استفاده می‏کنند و دو سوم از آنها بدون فکر قبلی از طریق تلفن همراهشان وارد رسانه‏های اجتماعی می‏شوند. از هر 10 تن چهار نفر نیز اعلام کرده‏اند که حداقل یک بار بدون فکرکردن و به صورت خودکار ایمیل‏هایشان را از طریق گوشی‏شان بررسی کرده‏اند.
بر اساس این مطالعه، گوشی‏های هوشمند هم‏اکنون جای رایانه‏ها و لپ‏تاپ را گرفته‏اند. خرید غذا به صورت آنلاین در حال حاضر بیشتر از طریق گوشی و نه رایانه رومیزی یا لپ‏تاپ انجام می‏شود. با این حال، مردم برای بررسی نقشه‏ها به‌طور مساوی از تلفن و رایانه‏ رومیزی استفاده می‏کنند و کاربران به‌طور متوسط چهار بار در روز با استفاده از هر دو این سیستم‏ها نقشه‏ها را بررسی می‏کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.