رگولاتوری

October 14, 2014
20:15 سه شنبه، 22ام مهرماه 1393
کد خبر: 64894

معاون فناوری وزیر ارتباطات: جلسات وزارت ارتباطات با بخش خصوصی بی‌نتیجه نبود

معاون فناوری وزارت ارتباطات در پاسخ به این گلایه که جلسات مستمر این معاونت با بخش خصوصی نتیجه‌ای در بهبود شرایط بازار ICT نداشته، گفت: کاهش قیمت اینترنت توسط وزیر و افزایش کیفیت ارائه سرویس، ناشی از این جلسات مفصل با PAPها بود.
 
 
وزیر ارتباطات در ابتدای کار خود با هدف بهبود وضعیت بخش خصوصی ICT با یک انتصاب،  یکی از معاونان خود را پیگیر بررسی و رفع مشکلات فعالان خصوصی این حوزه کرد.
 
به گفته فعالان این بازار به ویژه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت  (PAP) ها، در ابتدای کار جلسات به طور منظم برگزار می‌شد و اکنون مدتی است که این جلسات دیگر برگزار نمی‌شود.
 
آنها همچنین از روند برگزاری جلسات معاونت فناوری وزارت ارتباطات با بخش خصوصی اعلام رضایت نمی‌کنند و می‌گویند: این جلسات نتیجه‌ای به حال شرکت‌های PAP‌ نداشته و تغییری در روابط آنها با رقیب بزرگ (مخابرات) ایجاد نکرده است. 
 
سید مجتبی هاشمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این گلایه توضیح داد: هدف از برگزاری این جلسات این بود که به عنوان معاونت فناوری در کنار بخش خصوصی فعالیت و مشکلات آنها را احصاء کنیم.
 
معاون فناوری و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مسائل و مشکلات را مشخص کرده‌ایم، گفت: اما در حقیقت رفع مشکل شرکت‌های PAP در مسیر قانونی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برمی‌گردد؛ بنابراین برگزاری تعداد زیادی جلسات در این زمینه در عمل منجر به پیگیری و هماهنگی‌هایی از طرف سازمان تنظیم مقررات شد.
 
وی با اشاره به نتیجه این پیگیری‌ها، گفت: مسائلی که از چندین ماه پیش برای کاهش قیمت اینترنت توسط وزیر انجام شد، بالا رفتن کیفیت و ارائه سرویس قابل قبول به مردم، حاصل جلسات مفصل و سنگینی بود که با شرکت‌های PAP گذاشته می‌شد.
 
هاشمی تصریح کرد: در این جلسات معاونت فناوری، رگولاتوری و گاهی شرکت زیرساخت حضور داشتند و به صورت جمعی به این نتایج رسیدیم.
 
معاون فناوری و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برگزاری این جلسات هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: جلسات مداومی برای بررسی کیفیت اینترنت در ایران در حال برگزاری است. در این جلسات شرکت‌های  PAP، معاونت فناوری، رگولاتوری و شرکت زیرساخت، مخابرات و اپراتورها حضور دارند. در این جلسات به صورت هفتگی و مداوم تلاش می‌کنیم کارها را جلو ببریم.
 
وی در پاسخ به این سوال که در مجموع شرکت‌های PAP اعلام می‌کنند این جلسات مشکلی از رابطه آنها با شرکت مخابرات را برطرف نکرده است، اظهار داشت: این موضوع نیز بسیار دنبال شد، در ماه‌های نخست ورود به وزارت، متوجه شدیم این موضوع بسیار حاد است و مشکلات زیادی در این باره وجود دارد که تلاش کردیم از طریق مذاکره با مخابرات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این شرایط را تسهیل کنیم.
 
هاشمی افزود: رابطه بین PAP ها و مخابرات نسبت به قبل بیشتر روشن شد. مشکلاتی وجود دارد که مقداری حل شده و مقداری باید حل شود. اما به یقین نسبت به سال گذشته که ابتدای کار دولت بود مسائل بسیار بهتر شده است.
 
– See more at: https://farsnews.com/newstext.php?nn=13930722000114#sthash.Dtxd0EW3.dpuf
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.