اپراتورها

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

October 14, 2014
20:20 سه شنبه، 22ام مهرماه 1393
کد خبر: 64900

معاون وزیر ارتباطات: انتقال معارف قرآنی با 3G

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد تا با استفاده از همه ظرفیت های موجود در حوزه ICT زمینه انتقال معارف قرآنی به جوانان با ابزارهای جدید را فراهم کند.

نصرالله جهانگرد در اختتامیه نخستین دوره مسابقه وبلاگ نویسی طرح فراگیر رادیو قرآن، اظهار داشت: آمادگی داریم تا به منظور انتشار معارف قرآنی، تمامی امکانات خود را در اختیار مجموعه قرآنی کشور قرار دهیم.
 
وی افزود: می توان با استفاده از ابزارهای نوین و بهره گیری از فرصت هایی که فناوری های نسل سوم تلفن همراه در اختیار کاربران قرار می دهد و با همکاری رادیو قرآن و آموزش و پرورش، امکان تقویت قرائت و آموزش قرآن کریم را برای دانش آموزان فراهم کنیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مدارس برای آموزش خوش نویسی به دانش آموزان، سرخط های مناسب ارائه و با تمرین این سرخط ها،‌توانایی خوش نویسی در آنان افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: با شیوه های نوین نظیر روش "کروآکی" می توان نحوه خواندن ترتیل و مجلسی قاریان ممتاز کشور را در اختیار مدارس قرار داد تا با تمرین از طریق آن،‌ مهارت آنها در قرائت روان و خوش لحجه، افزایش پیدا کند.
 
معاون وزیر ارتباطات، نشر و توسعه معارف اسلامی در جامعه را یکی از مباحث استراتژیک عنوان و تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران، از هرگونه حرکت که منجر به خلق محصول فناورانه جدید در این حوزه شود، حمایت می کند.
 
وی با بیان اینکه داستان های قرآنی هدفدار و حاوی پیام های روشن برای انسان در جهت رستگاری بشر نازل شده است، تاکید کرد: می توان با استفاده از توانایی جوانان خلاق در کشور و با بهره گیری از ابزارهای نوین،‌ نسبت به طراحی بازی های رایانه ای و انیمیشن های کامپیوتری بر مبنای داستان های قرآنی اقدام کرد.
 
جهانگرد خاطرنشان کرد: می توان با ارائه محصولات مطابق با نیاز نسل جدید، معارف قرآنی را بیش از پیش در میان فرزندان خود بسط و گسترش دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.