5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

فناوری

October 15, 2014
22:34 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64926

سامسونگ نتیجه تست شبکه 5G خود را منتشر کرد: یک گیگابایت در ثانیه!

امروز نتیجه تست شبکه 5G خود را منتشر کرد. در این تست سرعت دانلود به 1 گیگابایت بر ثانیه رسیده و در عین حال سرعت دانلود در خودرویی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیز 150 مگابایت بر ثانیه بوده است.
 
سامسونگ که دیروز همه را با تکنولوژی وای فای جدیدی غافلگیر کرده بود، امروز نیز با خبر خوشحال کننده دیگری در حوزه شبکه 5G به تیتر رسانه‌ها بازگشته است. 
 
شبکه‌های 5G به دلیل بهینه‌سازی‌های بسیار و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز چندین سال با رونمایی فاصله دارند و شبکه 4G نیز به تازگی در حال گسترش وسیع در دنیاست، اما چنین عواملی سبب توقف شرکت‌های تکنولوژی برای آینده ای بهتر در دنیای ارتباطات نمی‌شود.
 
سامسونگ امروز نتیجه تست 5G جدید خود را اعلام کرده و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اعداد ثبت شده بسیار امیدوارکننده هستند. در این تست سامسونگ موفق شده سرعت دانلود را به 1 گیگابایت بر ثانیه (یا 7.5 Gbps) برساند!
 
اما رکوردها تنها در اینجا متوقف نمی‌شود و سامسونگ از شبکه خود در یک تست خیابانی نیز استفاده کرده. در این تست خودرویی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت توانسته رکورد دانلود سرعت 150 مگابایت بر ثانیه را ثبت کند. 
 
سامسونگ در این شبکه از فرکانسی 28 گیگاهرتزی استفاده کرده، ولی چنین چنین فرکانس‌های بالایی معمولا دارای رنج کوتاهی هستند. سامسونگ ادعا کرده با استفاده از تکنولوژی Hybrid Adaptive Array این مشکل را حل و قدرت سیگنال‌ها را بهبود داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.