تلفن همراه

فناوری

October 15, 2014
22:36 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64927

باتری انعطاف پذیر سامسونگ برای دستگاه های پوشیدنی

باتری جدید سامسونگ چنان انعطاف پذیر است که با پیچ خوردن به شکل یک لوله در می‌آید. این باتری‌ها تا سه سال دیگر باید مراحل بهبود خود را بگذارند و پس از آن برای دستگاه‌های پوشیدنی آینده به بازار خواهند آمد.
 
سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که بخش "تحقیق و توسعه" بسیار فعال و پرهزینه ای دارد و البته از شرکت‌های بزرگی است که تا حد ممکن از قطعات سخت افزاری ساخت خود در تولید اسمارت فون ها و محصولات دیجیتالی بهره می‌برد. 
 
از مهم‌ترین نمونه‌های چنین تحقیقاتی می‌توان به تکنولوژی AMOLED این شرکت اشاره داشت که اختصاصی سامسونگ و حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه در این شرکت است.
 
بخش SDI یا باتری سامسونگ نیز به تازگی بر روی تکنولوژی‌های جدید باتری قدم گذاشته و هر سال تکنولوژی خود را در این بخش به روز می‌کند. در نمایشگاه InterBattery 2014 سئول کره جنوبی، سامسونگ SDI از جدیدترین نسل باتری‌های انعطاف پذیر خود رونمایی کرده که به معنای واقعی می‌توانند مانند لوله پیچ بخورند!
 
این باتری‌های انعطاف پذیر با استفاده از مواد شیمیایی بهبودیافته و همچنین ساختار جدیدی که در آن‌ها به کار برده شده، تولید شده‌اند.
 
اگرچه این تکنولوژی در اختیار سامسونگ قرار گرفته، اما باتری‌های انعطاف پذیر باید همچنان مراحل بهبود و افزایش پایداری خود را بگذرانند. پیش‌بینی شده که تا سه سال دیگر نخستین محصول مجهز به این باتری‌ها وارد بازار می‌شوند.
 
سامسونگ SDI همچنین در این نمایشگاه از باتری بسیار کوچک 20×3.6 میلی متر خود نیز رونمایی داشته که دارای ظرفیتی 10 میلی آمپر ساعتی است. این باتری تقریبا هم اندازه با یک کپسول دارویی است و برای دستگاه‌های پوشیدنی آینده به کار برده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.