گوشی

October 15, 2014
22:40 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64929

نکسوس 6 با قیمت 650 دلار رونمایی شد

شاید بتوان بر قیمت اسمارت فون نکسوس 6 خرده گرفت، اما ارائه بهترین سخت افزار بازار مطمئنا عده بسیاری را به داشتن قیمتی 650 دلاری مجاب خواهد کرد.
امروز پس از شنیدن ماه‌ها اخبار و شایعاتی که در مواردی حتی موجودیت خط نکسوس را زیر سؤال می‌برد، جدیدترین اسمارت فون از خط نکسوس با نام "نکسوس 6" توسط گوگل و موتورولا معرفی شد. 
 
این اسمارت فون با 6 اینچ اندازه صفحه نمایش، بزرگ‌ترین اسمارت فون نکسوسی و در عین حال بزرگ‌تر از محصولات درشت هیکلی چون آیفون 6 پلاس و گلکسی نوت 4 است. مانند نوت 4 و G3 نکسوس 6 نیز دارای صفحه نمایشی با رزولوشن QHD است تا با وجود صفحه نمایشی درشت، تصاویر کیفیت و تند و تیزی خود را حفظ کرده باشند. 
 
Motorola Nexus 6
 
این اسمارت فون همچنین یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های بازار، اسنپ دراگون 805 را در درون خود دارد. دوربین‌های عقب و جلوی آن به ترتیب 13 (با لرزش گیر تصویر لیزری) و 2 مگاپیکسلی است، یک باتری 3220 میلی آمپر ساعتی منبع تغذیه آن است و دو اسپیکر در جلو وظیفه تولید صدای آن را بر عهده دارد. نکسوس 6 در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی و در رنگ‌های آبی و سفید عرضه شده است.
 
اسمارت فون های نکسوس معمولا مدل‌هایی تعدیل یا اصلاح شده از اسمارت فون های موجود بازار بوده‌اند. نکسوس 5 بر اساس LG G2 ساخته شد و نگاهی گذرا به تصاویر نکسوس 6 نیز شباهت آن به پرچم‌دار جدید موتورولا، Moto X را به خوبی عیان می‌کند.
 
 
مانند موتو اکس، نکسوس 6 دارای یک حاشیه فلزی در اطراف، آرم موتورولا و دوربین دایره ای شکل است. چنین شباهتی نه تنها نکته ای منفی که به دلیل خوش چهره بودن و استقبالی که از موتو اکس در بازار شد، از نکات مثبت آن نیز می‌باشد.
 
نکسوس 6 با Android 5.0 Lollipop به بازار وارد شده که این سیستم عامل نیز بالاخره امروز رونمایی شد. "لالیپاپ" نخستین بار در ماه ژوئن و طی کنفرانس گوگل I/O با ظاهر جذاب خود، بسیاری از کاربران اندرویدی را به سمت خود جذب کرد. این سیستم عامل دارای سیستم ذخیره انرژی است که می‌تواند عمر اسمارت فون را تا حداکثر 90 دقیقه بیشتر کند. 
 
 
در کنار چنین امکانی، خود نکسوس 6 نیز از "توربو شارژر" موتورولا بهره می‌برد که با 15 دقیقه شارژ می‌تواند عمری 6 ساعته به اسمارت فون شما بدهد. پس گوگل تمام تلاش خود را کرده که نکسوس 6 تا آخرین نفس در خدمت صاحب خود باشد.
 
نکسوس 6 با قیمت آزاد 649 دلار به بازار وارد می‌شود که بسیار گران قیمت تر از دیگر محصولات خط نکسوس است. گوگل معمولا از خط نکسوس به عنوان دستگاه‌های ارزان قیمتی استفاده می‌کرده که اندروید خالص را هر چه بیشتر در میان مردم جا بیندازد. اما این سیاست به معنی درآمد پایین این شرکت از نکسوس ها نیز می‌باشد. با قیمت جدید به نظر می‌رسد الویت های گوگل در این بخش تغییر کرده است.
 
نکسوس 6 از 29 اکتبر پیش فروش خود را آغاز خواهد کرد و از ابتدای نوامبر راهی بازارهای فروش خواهد شد. گوگل همچنین فروش نکسوس 5 را به عنوان نسل قبلی اسمارت فون های نکسوس ادامه خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.