تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

October 15, 2014
22:56 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64938

پیش‌بینی بازار ۲.۳ میلیارد دلاری برای بازار راهکارهای همگام‌سازی و اشتراک فایل

شرکت داده‌های بین‌المللی (IDC) پیش‌بینی کرده است بازار راهکارهای اشتراک و همگام‌سازی فایل‌ها تا سال ۲۰۱۸ از مرز ۲.۳ میلیارد دلار خواهد گذشت.
 
IDC در گزارشی اعلام کرده است بازار راهکارهای همگام‌سازی و اشتراک فایل (FSS) تا سال ۲۰۱۸ سالانه به طور متوسط بیش از ۲۳ درصد رشد خواهد داشت و به بیش از ۲.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. افزایش استفاده از فناوری‌های پردازش ابری، رواج ابزارهای همراه و توانایی به اشتراک‌گذاری و کار جمعی بر روی فایل‌ها از جمله عواملی است که سبب رشد این بازار خواهد شد.
 
برآوردهای IDC نشان می‌دهد بازار راهکارهای همگام‌سازی و اشتراک فایل در سال ۲۰۱۳ با ۱۱۴ درصد رشد به ۸۰۵ میلیون دلار رسیده است. سال گذشته میلادی، استفاده از این راهکارها در محل کار فراتر از حد انتظار بوده و ۷۲ درصد رشد داشته است.
 
بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۷۳ درصد از بازار راهکارهای همگام‌سازی و اشتراک فایل در اختیار پنج شرکت برتر عرضه‌کننده این راهکارها بوده است. این پنج شرکت عبارتند از: اپل، باکس، کریتیکس (Critix)، دراپ‌باکس و مایکروسافت. تحلیل‌گران معتقدند عرضه رایگان خدمات اشتراک و همگام‌سازی فایل از جمله مهم‌ترین دلایل استقبال از این فناوری‌ها در خانه و محیط کار بوده است. برآوردها حکایت از آن دارد که در پایان سال ۲۰۱۳ حدود نیمی از کسب و کارها در آمریکا که تعداد کارکنان آن‌ها بیشتر از هزار نفر است، به صورت رسمی یا غیررسمی از این راهکار استفاده می‌کنند.
 
کارشناسان بر این باورند استفاده از راهکارهای اشتراک فایل با هدف فائق آمدن بر برخی از چالش‌های پیش روی کسب و کارها صورت می‌گیرد. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند شرکت‌های عرضه‌کننده این راهکارها به‌زودی محصولاتی مرتبط با این فناوری عرضه خواهند کرد که تناسب بیشتری با نیازهای بخش‌های مختلف بازار خواهد داشت
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.