فناوری اطلاعات

October 16, 2014
22:42 پنجشنبه، 24ام مهرماه 1393
کد خبر: 64954

آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع IT قم

در مراسمی با حضور استاندار قم، عملیات اجرایی ساخت نخستین مجتمع بزرگ فناوری اطلاعات در قم آغاز شد.
 
به گزارش ایسنای قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در مراسم کلنگ زنی نخستین مجتمع فناوری اطلاعات در استان قم، طی سخنانی با تقدیر از بانیان این حرکت عمرانی اظهار کرد: امیدواریم همانگونه که مجتمع ناشران برای تجمیع ناشران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، مجتمع فناوری اطلاعات نیز مورد استقبال علاقمندان قرار گیرد.
 
وی با اشاره به مزیتهای مجتمع فناوری اطلاعات گفت: این مجتمع ظرفیت تامین نیازهای الکترونیکی و فناوری اطلاعات را می‌تواند برعهده بگیرد و تهران نیز می‌تواند از خدماتی که در این مجتمع ارائه می‌شود بهره ببرد.
 
استاندار قم با بیان اینکه مجتمع فناوری اطلاعات می‌تواند به مجتمع تجاری منطقه‌ای تبدیل شود، به ظرفیت‌های استان قم در زمینه فناوری اطلاعات اشاره و تصریح کرد: زیر ساختهای خوبی در بخش فناوری اطلاعات در قم فراهم شده است و صدور علم و دانش از این استان به سایر نقاط جهان صورت می‌گیرد.
 
حجت الاسلام صالحی‌منش با اشاره به پیشرفتهای جهانی در عرصه جهانی فناوری اطلاعات گفت: استان قم در زمینه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک از ظرفیت های مطلوبی برخوردار است که با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم سرآمد منطقه در این عرصه باشیم.
 
وی با اشاره به تحصیل دهها هزار دانشجو و طلبه به ویژه طلاب خارجی در قم، بر ضرورت تامین زیر ساختهای مورد نیاز این گروه تاکید کرد و گفت: می‌طلبد در زمینه فناوری اطلاعات نیز تجمیعی صورت بگیرد.
 
استاندار قم با بیان این که مقدمات ساخت مجتمع فناوری اطلاعات از پنج سال گذشته انجام شده است و در این راستا، مسئولان وقت بسیار تلاش کرده اند افزود: امیدواریم با سرعت و جدیت در کار، شاهد پیشرفت خوبی در اجرا و بهره برداری به موقع از این پروژه باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.