تلفن همراه

گوشی

October 16, 2014
22:45 پنجشنبه، 24ام مهرماه 1393
کد خبر: 64955

نخست وزیر فنلاند: اپل ما را ورشکست کرد

نخست وزیر فنلاند با اعتراف با نقش شرکت اپل در ورشکستگی نوکیا و صنایع کاغذسازی این کشور گفت: اپل با آیفون و آی‌پد باعث سقوط صنایع فنلاند شده است.
 
 
به نقل از پایگاه تک تایمز، الکساندر استاب، نخست وزیر فنلاند گفت: شرکت اپل با محصولات خود باعث ورشکستگی صنایع این کشور که به دو قهرمان خود یعنی نوکیا و صنایع کاغذسازی وابسته بود، شده است. فنلاند بخش عمده‌ای از تقاضای کاغذ اروپا را تامین می کند.
 
نخست وزیر فنلاند در مصاحبه با شبکه ان بی سی آمریکا گفت: سقوط دو صنعت بزرگ این کشور باعث شد که موسسه رتبه بندی "استاندارد اند پور" رتبه اقتصادی فنلاند را از AAA به AA+ تنزل دهد. اکنون آلمان و لوکزامبورگ تنها کشورهای اروپایی هستند که از رتبه اقتصادی AAA برخوردار هستند.
 
استاب افزود: اگرچه کمی متناقض به نظر می‌رسد، اما معتقدم آیفون باعث ورشکستگی نوکیا و آی‌پد باعث تضعیف صنایع کاغذسازی فنلاند شده است اما ما باز خواهیم گشت و باید به تلاشمان ادامه دهیم.
 
فنلاند دو ضربه بزرگ به اقتصاد خود را متحمل شده است. یکی ورشکست شدن نوکیا است که زمانی یکی از بزرگترین بازیگران صنعت تلفن جهان بود و دیگری صنایع کاغذسازی فنلاند که بخش عمده‌ای از محصولات کاغذی اروپا را تامین می‌کند.
 
پس از اینکه شرکت فنلاندی نوکیا نتوانست به رقابت با آیفون اپل و دیگر گوشیهای هوشمند اندرویدی ادامه دهد، مایکروسافت بخش تلفن همراه نوکیا را خریداری کرد.
 
همچنین صنایع کاغذسازی فنلاند نیز به دلیل این که کاربران عمدتا به سمت دستگاه‌های الکترونیکی نظیر آی‌پد اپل برای دسترسی به اخبار و دیگر اطلاعات رفته‌اند با مشکل مواجه شده است.
 
موسسه تحقیقات صنایع کاغذ فنلاند در سال 2013 در گزارشی وضعیت این صنعت را وخیم خواند و گفت: تولید و صادرات کاغذ فنلاند در سال‌های آینده نیز کاهش خواهد یافت.
 
این درحالی است که نخست وزیر فنلاند همچنان نسبت به آینده دو صنعت بزرگ این کشور خوش بین است.
 
وی پیشرفت‌های این کشور در انرژی زیستی (بیوانرژی) و بازسازی شبکه‌های مخابراتی نوکیا را به عنوان یک راه سودآور برای شروع مجدد صنایع کاغذسازی این کشور خواند. اگرچه وی اذعان کرد که احیای این صنایع یک شبه رخ نخواهد داد. برنامه احیای بلندمدت استاب حداکثر چهار سال طول می‌کشد تا این کشور را به وضعیت قبل بازگرداند.
 
وی به رسانه‌های محلی در هلسینکی گفت: امیدوارم اگر همه چیز به خوبی پیش رود حداکثر ظرف 4 سال و حداقل ظرف دو سال به رتبه اقتصادی AAA بازگردیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.