اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 18, 2014
20:12 شنبه، 26ام مهرماه 1393
کد خبر: 64986

مدیرعامل مخابرات از تغییر 10 بند پروانه مخابرات برای ارائه خدمات نسل سوم خبر داد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تغییر 10 بند پروانه فعالیت این شرکت برای ارائه خدمات نسل‌های سوم ارتباطی و بالاتر و نیز ارائه پیشنهاداتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای استفاده سایر سرویس دهندگان از تجهیزات مربوط به این شبکه خبر داد.

کاظم ابراهیمی صدرآبادی در گفتگو با مهر، درخصوص مجوز نهایی برای ارائه خدمات نسل سوم ارتباطات به شرکت مخابرات ایران و تغییرات در پروانه فعالیت این شرکت اظهار داشت: هیچ مانعی برای دریافت مجوز نهایی نسل سوم موبایل وجود ندارد و ارتباط شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات کاملا منطقی و روان است؛ هم اکنون ارائه مجوز برای اجرای پایلوت نسل سوم صورت پذیرفته و در صورت تائید نهایی تست ها، امکان دریافت مجوز قطعی برای این خدمات وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه در چارچوب فاز آزمایشی حداقل باید یک ماه شبکه همراه اول را برای 3G تست کرده تا بعد از آن مجوز قطعی داده شود افزود: وزیر ارتباطات تلویحا عنوان کرده که می‌توانید فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و ما نیز براین اساس تجهیزات نسل سوم را در شبکه نصب کرده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران که در سال 87 ابلاغ شد گفت: براساس این پروانه، مقرر شد برای ارائه خدمات نسل‌های سوم ارتباطی و بالاتر، بخشی از مفاد این پروانه تغییر یابد؛ براین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی‌های لازم را روی این موضوع انجام داد و تغییراتی را روی پروانه مخابرات لحاظ کرد که در نهایت الحاقیه‌ای به این پروانه الصاق شد و  در آن 10 بند تغییر کرده است.
 
ابراهیمی صدرآبادی با تاکید براینکه با این تغییرات اجازه ورود به نسل‌های بالاتر موبایل به مخابرات داده شده است افزود: مخابرات در راستای این تغییرات صورت گرفته تقاضاها و پیشنهاداتی نیز به رگولاتوری ارائه کرد؛ به نحوی که در این زمینه آمادگی ارائه تجهیزات وسیعی از قبیل کانال و داکت تجهیزات مربوط به شبکه را باحفظ مالکیت به سایر سرویس‌دهندگان اعلام کردیم؛ براین اساس در راستای واگذاری این قبیل زیرساخت‌ها عنوان کردیم که شبکه کابلی و کانال را براساس تعرفه مشخصی که رنج قیمت تمام شده مخابرات است در اختیار متقاضیان ارائه سرویس قرار می دهیم.
 
وی از تشکیل کمیته‌ای با عضویت مخابرات و رگولاتوری خبر داد تا پیشنهاداتی در زمینه تعرفه این زیرساختها ارائه دهند و آن را برای بررسی و تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کنند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره دیگر تغییرات انجام شده در پروانه شرکت مخابرات ایران گفت: بحث پوشش جاده‌های فرعی، اصلی و ریلی هم در این پروانه مطرح شده که با توجه به صعب‌العبور بودن جاده‌ها و برخی مسیرها و در راستای اجرای رومینگ، تمامی اپراتورها مکلف به پوشش برای این نواحی شدند اما تا پیش از این تنها همراه اول مکلف به پوشش مسیرهای مواصلاتی بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.